Winter!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Winter!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Winter!!

Door: Carine

27 Mei 2005 | Australië, Melbourne

Een tijdje niks meer van me laten horen, maar dat komt gewoon omdat ik te druk ben met feesten etc. :) Ik heb nog maar 5 weken te gaan, en dus moet ik alle lol nog ff snel in die laatste 5 weken stoppen, wat natuurlijk gewoon tijd kost!! Geen tijd dus om updates op mijn website te schrijven... Maar toch maar weer een keer wat tijd gevonden :)

De laatste keer dat ik mijn website geupdate had, meldde ik dat mijn ensemble performance voor drama eraan zat te komen!! Dat was achteraf gezien zo ontzettend gaaf!! Ik zeg achteraf, omdat ik voordien ontzettend gestressed was!! Niet echt iets voor mij om gestressed te zijn, maar nu was ik het toch echt. De generale repetitie was namelijk ontzettend slecht gegaan en dus vreesde ik het ergste. Bovendien weten velen van jullie wel dat ik een hekel heb aan "public speaking" en dit dus best wel engig was voor mij :) De laatste tien minuten voordat ik opmoest ben ik een stuk of drie keer naar de wc geweest, zo zenuwachtig was ik!! Mijn groep was gelukkig als eerste op de avond, dus ik hoefde er niet de hele avond zenuwachtig voor te zijn :) Toen ik eenmaal op kwam vielen alle zenuwen van mij af en was het ontzettend coowl om te doen!! En het ging ontzettend goed!! Inmiddels heb ik mijn cijfer ervoor ook terug en het komt ongeveer overeen met een 7,7, dus daar ben ik ontzettend blij mee :)

Gelukkig had ik de dag erna vrij, dus kon ik heerlijk uitslapen, want al die repetities waren best vermoeiend!! Genoeg uitgeslapen dus om me 's avonds weer in het feestgebeuren te begeven. Deze keer was Kaye 18 geworden, wat natuurlijk gevierd moest worden. Het was wederom een gezellig en coowl feest en hoewel ik me voorgenomen had geen alcohol te drinken en ik dus ook geen alcohol meegenomen had, was het voor velen opnieuw de missie om de uitwisselingsstudent dronken te krijgen en dus was ik niet helemaal nuchter meer aan het einde van de avond :) Maar het was wel heel erg coowl :) En laat...

De volgende ochtend moest ik vroeg weer op, want ik had een reunie van de Rock to Reef tour!! Met een lichte kater stond ik dus op en begaf mij naar de noordelijke wijken van Melbourne om aldaar een vroege lunch te genieten. Het was heel erg coowl om bijna iedereen weer terug te zien en het was wel een gezellige middag dus :) Hoewel ik 's avonds ontzettend moe was van al de dramarepetities, feesten en reunies van de voorgaande dagen ben ik 's avonds opnieuw op pad gegaan. Jack, Ness, Nina, Leigh en ik gingen naar een optreden van een punkbandje en vervolgens begaven we ons naar het befaamde Crown Casino in Melbourne. Er is een heel gebouwencomplex vol winkels etc. aan vast geplakt, dus daar hebben we de meeste tijd doorgebracht. Het Crown Casino zit aan Southbank, waar ze elk half uur een vuurshow hebben, dus die hebben we ook nog ff bekeken. Al met al zijn we maar ongeveer 15 minuten echt in het gokgedeelte van het casino geweest en heb ik dus helemaal niet gegokt. Leigh had echter wel genoeg tijd om $40 te winnen en herinnerde ons daar de hele terugweg aan :) We hadden echter allemaal niet echt zin om langer te blijven, aangezien we allemaal redelijk moe waren en dus gingen we maar weer naar huis. Weer een late nacht... Tijd dus om alle verloren slaap nu eens en voor altijd in te halen!! Dus zondagmiddag werd ik uiteindelijk een keer wakker!!

Verder in de week niet echt veel gedaan. Gewoon weer naar school, allerlei examens. Het ging allemaal gewoon z'n gangetje...

Vrijdag na school moest ik echter snel mijn tas pakken want ik had een AFS family camp dat weekend!! Dat was wel heel erg coowl, we zaten in een gigantische boerderij van een van de AFS-families in Warburton. Echt in de middle of nowhere eigenlijk... Het was ontzettend gezellig en ontzettend veel eten :) Dat is namelijk alles wat je normaal gesproken doet op AFS-kampen: eten en het gezellig hebben :) Ik heb twee maal Triviant gespeeld, maar dit was echter de 1983 versie en ik speelde het beide keren met 45+ers... Twee maal verloren dus, hoewel ik een keer toch nog best wel dicht bij de overwinning was!! Het was wel heel erg leuk :) En het was daar ook ontzettend mooi :)

Dinsdag was het open dag op school en moest ik dus van 's morgens 8.45 tot 's avonds 20.45 op school blijven!! Ik doe namelijk art en we moesten na normale schooltijd aan onze artfolio's werken van de leraar... Van tevoren had ik er natuurlijk niet echt veel zin in, maar uiteindelijk bleek het ontzettend coowl te zijn :) We hadden muziek keihard aanstaan, we hadden TimTams, we hadden pizza en we hadden vooral ontzettend veel lol met z'n allen!! We maakten er echt een feestje van en iedereen spreidde al z'n spul uit over de tafels en ging volop artistiek bezig enzow Heel erg coowl :)

Verder ben ik afgelopen woensdag wezen shoppen met Mel en Kim in de city. We hadden om 8 uur op het station afgesproken, dus ik moest ontzettend vroeg opstaan weer. Ik was de eerste die opstond hier in huis!! Een nieuwe ervaring :) Maar goed, dat terzijde... Shoppen in de city dus. Mel had nog een galajurk nodig, dus daar gingen we voornamelijk naar op zoek. Veel galajurken en in galajurkwinkels doorgebrachte uren later hadden we dan eindelijk een jurk gevonden voor Mel :) Het was wel heel erg gezellig met z'n drietjes... En het was ook ontzettend koud!! We hadden alledrie constant kippevel!! Een teken dat de winter er toch echt aan zit te komen :( Toen ik 's middags thuiskwam besloot ik om toch maar eens mijn grote zware doos vol spul naar Nederland te sturen. Het stond immers al ruim 2 weken ingepakt en al op mijn kamer... Dus toen was ik 11 kilo en $100 kwijt :( Maar het helpt natuurlijk wel weer om de 20 kilo baggagelimiet niet te veel te overschrijden :)

En nu heb ik deze week ook de uitnodigingen voor mijn farewell party de deur uitgedaan... Het einde van mijn jaar komt echt zo ontzettend snel op mij af nu!! Te snel als je mij vraagt!! Ik heb nog zo veel te doen en nog zo weinig tijd!! Elk weekend is inmiddels min of meer volgepland totdat ik vertrek. Morgen is het Ness's 21st, weekend erna weer een AFS-kamp, gala & afterparty, Jess's 18th, mijn farewell party... Nog genoeg te feesten dus :)

• 27 Mei 2005 - 11:34

Renske:

Hey zussie, omdat je graag reacties van mensen wil bij deze: weer een leuk stukje om te lezen !!! En geniet nog van je laatste volle maand in Australie. En bedankt voor de change ;)

Oproepje: mensjes plaats reacties op de verhalen van Carine a.u.b.

• 27 Mei 2005 - 11:36

Nog een reactie ..... :D
    Wat is een oompa loompa foto? ;)

• 27 Mei 2005 - 11:43

Carine:

*Oompa Loompa foto is een foto genomen vanuit het Oompa Loompa perspectief... Van niet al te grote hoogte dus :)*(red.)

• 27 Mei 2005 - 12:03

Bedankt voor de toelichting

• 27 Mei 2005 - 20:23

Alie:

Hej hoi!! Nou laat ik dan maar ff een berichtje achterlaten.. ;) Coowl verhaal trouwens :) wou dat ik daar nu was... maare.. hier is t +30C hahah en dat kan ik over melbourne niet zeggen ;);) niet dat ik er wat aan heb hoor.. net werk gevonden.. dus werk 40 uur per week (deze week 43) duzz.. heb nog niet veel van die zon gezien.. maar morgen en zondag vrij!! kan ik eindelijk uitslapen!!! ben vorig weekend nm meegeweest met AFS als vrijwilliger naar de ardennen.. was vet leuk.. maar ja.. ondanks dat de bedtijden nog redelijk waren.. heb ik nu echt wel vet zin aan een goeie lange slaap..

succes en heel veel fun nog in OZ.. enne.. ik verwacht nog wel een uitgebreidt onderzoek naar alcohol.. duz de beste en de slechtse soorten etc.. dus.. daar heb je nog wel 5 weken voor nodig ;) have fun!! baci alie

• 31 Mei 2005 - 19:07

;; EmelY_ =D:

Hej Cariinée__:D

JJ vermaakt JJ wel sii iiCk!! egt co0l.. ;)
    ma iCk st0p weer__
    × Emely__;;