Back to school - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Back to school

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2005 | Australië, Melbourne

Voorbij zijn de dagen dat ik uit kon slapen, voorbij zijn de dagen dat ik onbekommerd kon niksen. Ik ben weer terug naar school.En ik weet dat niemand medelijden met mij heeft op dit moment omdat ik net twee maanden vakantie hier in Oz heb gehad, iets waar jullie allemaal diep van binnen jaloers op zijn, maar het is toch wel weer ff wennen om weer vroeg op te moeten staan en tot een uur of 3 lessen moet volgen. Maar het is wel weer coowl om iedereen weer terug te zien na zo'n lange vakantie.

Het weermannetje was er ook eindelijk achter dat de zomervakantie voor bij was en dacht dus ook maar even de zomer te beeindigen, dus we hadden afgelopen week hier last van overstromingen. Mensen kwamen ruim anderhalf uur te laat op school omdat hun bustrip die normaal ongeveer 15 minuten duurt opeens een uur over de rit deed door afgesloten en blankstaande wegen. Ik ga altijd lopend naar school en was dus redelijk op tijd, maar had ik geweten dat de situatie zo was, had ik nog even lekker een uurtje langer in mijn bedje gelegen, voor ik door de regen naar school ploeterde :) Helaas, helaas...

Gisteren hadden we de schoolfoto's, wat best wel grappig was eigenlijk. Ik ben officieel het op een na langste meisje in de examenklas en dus ook waarschijnlijk in de hele school. Alle 201 leerlingen werden namelijk in een lange lijn op het sportveld op lengte gesorteerd voor de foto. Ik en een ander meisje verbroken een lange lijn van jongens. Twee donkerblauwe vlekken in een zee van wit dus, aangezien alle jongens hun schooltrui uit moesten trekken en alle meisjes juist hun schooltrui aan moesten hebben. En aangezien het best warm was naar mijn idee had ik geen schooltrui aan die dag (als enige van de meisjes...), dus moest ik er maar eentje lenen van Sam. Ik verzoop in de trui, nog meer dan in mijn eigen schooltrui, maar jah, het moest allemaal voor de foto. Mr Dwyer, de year 12 coordinator, was voor heel even in de rol van controledienst gekropen en wees iedereen op kettinkjes en armbanden die af moesten en of iemand een t-shirt met tekst onder hun schoolshirt had die ze dan uit moesten trekken aangezien het een perfecte foto moest worden. Die foto komt namelijk gezellig tussen de andere year 12 foto's van de afgelopen 20 jaar aan de muur te hangen :) In totaal duurde het ongeveer een hele periode en een halve lunchpauze, dus ruim een uur eigenlijk.

En nu ga ik zo poolen met Jack, Ness en Lee en wie er nog meer meekomt, dus dat moet wel gezellig worden. Ik heb er iig zin in, hoewel ik nog steeds niet kan poolen. Dus dat was het weer eens voor deze keer...

  • 05 Februari 2005 - 15:37

    Renske:

    Helemaal geljk Carine, ik heb helemaal geen medelijden met je ;)

  • 05 Februari 2005 - 21:48

    Papa (en Mama):

    Dag lieve meid. We zijn vandaag naar een AFS bijeenkomst in Utrecht geweest. Jij hebt het toch echt getroffen. We konden niets negatiefs bedenken. Anderen hebben het soms wat moeilijker.Je hebt het getroffen met de familie Corbett.Tot contacts. PaMa

  • 12 Februari 2005 - 12:32

    Annet Idink:

    Nee. ik heb geen medelijden met jou, maar ik kan me wel voorstellen dat je met een beetje weemoed terug kijkt op een periode waarin je zo heerlijk je gang hebt kunnen gaan. Echter, er zullen vast weer nieuwe uitdagingen op je pad komen waar je ongetwijfeld iets van weet te maken. Ik hoor van je.
    Liefs Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 190972

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: