Partytime - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Partytime - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Partytime

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

08 Mei 2005 | Australië, Melbourne

Deze keer geen 5.500 woorden om je doorheen te ploegen (voor degenen die zich eraan gewaagd hebben...) Maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten sinds mijn trip. In tegendeel!! Slechts een dag heb ik uit kunnen slapen en daarna moest ik meteen weer actief wezen!!

Op maandag 25 april was het ANZAC-day, de Australische versie van 4-5 mei eigenlijk... Ik had toen een picnic in Hanging Rock met alle AFS mensjes, wat wel gezellig was. We moesten natuurlijk ook wel ff de Hanging Rock beklimmen, dus een kleine wandeling naar de top van de berg werd ook ondernomen. Het was best wel een mooie wandeling :)

Toen moest ik de dinsdag al weer naar school en om maar meteen goed te beginnen had ik mijn eerste dag gelijk 2 schoolexamens waar ik ofwel niks van af wist ofwel niks voor geleerd had :) Ik heb ze nog steeds niet terug, dus de uitkomst kan ik je nog niet vertellen. Maar het was wel heel erg coowl om iedereen weer terug te zien na die drie weken :) 's Avonds ben ik met dad en Monique naar een open mic geweest, wat ook wel heel erg coowl was. Het was een zeer relaxte bar, dus er waren ook best relaxte types die het podium op klommen. Zo was er ook een man die volledig stoned op zijn gitaar begon te spelen en midden in zijn liedje stopte met: "This sounds crap!! I don't know, but when you're stoned there's this little piece of brain that invloves tuning that just goes." Dus liet hij iemand anders zijn gitaar maar tunen, wat een beetje hielp, maar niet veel. Waarschijnlijk was de andere persoon ook stoned :)

Op de woensdag had ik dan een drama repetitie en ik had echt geen idee meer waar ons toneelstuk over ging sinds die drie weken weg, dus mijn groep moest mij eerst maar weer eens bijpraten... Het was op zich best coowl geworden, al zeg ik het zelf :)

Zaterdag had Priya twee vriendinnetjes van haar over om te logeren, dus ik was maar wat blij dat Jack vroeg of ik naar de film wilde met hem. Drie hyperactieve meisjes is niet altijd een goed idee om om je heen te hebben :) Ik had wel een beetje medelijden met de babysitter (de rest van de familie was namelijk ook weg die avond) Dus toen ben ik maar naar Hitchhikers Guide to the Galaxy geweest met Jack en Ally, een vriendin van Jack. Het was wel heel erg gezellig en de film was echt supercoowl!! Echt een aanrader, zo grappig en goed gemaakt. Vond ik in ieder geval :)

Zondags ben ik toen met Seth naar footy geweest. Richmond vs. Port Adelaide. De wedstrijd was op zich niet echt een goede wedstrijd, maar op een gegeven moment veranderden we van plaats in de tribune en kwamen we dichtbij een fanatieke Richmond aanhanger te zitten. Dat was zo ontzettend grappig!! Hij was constant de spelers aan het toeschreeuwen en ging echt helemaal op in het spel. Veel leuker dan de wedstrijd :) Uiteindelijk won Richmond ruimschoots, dus hij was natuurlijk blij :) Aangezien dad een Port Adelaide aanhanger is, hebben we het maar ff lekker ingewreven dat ze verloren hadden van Richmond nota bene toen we thuis kwamen :) Sindsdien was ik trouwens ook volledig blut. Ik had nog precies $4,66 op mijn rekening staan (waar ik dus niks mee kon, aangezien je minstens $10 moet hebben om te kunnen pinnen...) en $0,20 in mijn portemonnee :)

Dinsdag had ik opnieuw een drama repetitie na school, maar aangezien ik de enige van mijn groep was die op was komen dagen had ik niet veel te doen. Ik moest echter wel blijven, dus ik was alsnog tot half zes 's avonds op school. Beetje andere groepen zien oefenen en mijn eigen tekst uit mijn hoofd leren. Lekker nutteloos :) En 's avonds weer een open mic in de city deze keer. We waren nog maar net binnen toen er een stomdronken man op mij af kwam en tegen mij aan begon te praten. Hij dacht dat ik Zweeds was en ik probeerde hem duidelijk te maken dat ik Nederlandse was, maar dat konden zijn hersenen op dat moment niet meer aan denk ik :) Ik zat naast Monique en op een gegeven moment begon zij zich in het gesprek te mengen, dus toen vroeg de man of wij samen waren. Wij zeiden natuurlijk meteen beide "ja" en daar trok hij dus zijn conclusies uit. Hij had toch wel respect voor onze openheid en eerlijkheid over onze sexualiteit!! Maar als we toch ooit een keer "9 inches of pleasure" wilden hebben, dan moesten we hem maar bellen. Toen werd het toch wel weer eens tijd om hem af te schepen :) Bij zijn vertrek zei hij nog dat hij blij was een Zweedse ontmoet te hebben en dat hij nog nooit zo dicht bij het geven van zijn nummer gekomen was :) Ontzettend grappig :)

's Woensdags had ik eigenlijk nog een toespraak waar ik naartoe moest na school, maar aangezien dat $2 kostte en ik volledig blut was ben ik er maar niet naartoe gegaan. En ach, het leek mij toch nutteloos en bovendien zou John uit Canada komen!! John was samen met Phoebe op uitwisseling in Zwitserland, maar hij had zijn tijd daar eerder afgebroken en was dus nu in Australie aan het reizen. Hij was tijdens mijn trip al eerder hier wezen slapen, maar ik had hem toen dus niet ontmoet. Dus toen hij 10 minuten nadat ik thuiskwam van school aan de deur stond was ik extra blij dat ik niet naar die toespraak was geweest. Ik was namelijk de enige thuis op dat moment :) We hebben flink veel gepraat die middag (bijna non-stop vanaf het moment dat hij aankwam om een uur 's middags totdat we naar bed gingen om ongeveer 11 uur 's avonds) Heel erg gezellig dus :) Hij was wel heel erg aardig. 's Avonds had ik trouwens een geweldige pavlova gemaakt!! I love pavlova :)

Donderdags had ik een excursie met mijn art-class. De hele dag rondlopen in een museum dus. Het was op zich best wel een goede tentoonstelling, van een fotograaf :) En het was best wel coowl met Chloe en Kaye :) Aangezien John de volgende ochtend vroeg zou vertrekken, moesten we zijn laatste avond in Oz nog wel ff vieren. Jack, Seth, John, ik en een aantal vrienden van Jack gingen dus maar naar de film. Kingdom of Heaven deze keer. Ik had die middag weer geld op mijn rekening staan, dus ik kon weer gaan uitgeven!! Exciting times :) Maar de film was niet echt veel aan vond ik. Het leek 4 uur te duren, terwijl het er maar 2 waren en het was dus ook best langdradig. Misschien kwam dat ook wel doordat we naar de late film waren gegaan en ik dus niet al te energiek meer was :) Nadat we thuiskwamen moesten we dan afscheid gaan nemen van John. Dus hebben we weer ongeveer een uur gekletst voordat we dan toch echt bijna in slaap vielen op de bank en dus maar naar bed zijn gegaan :) De volgende ochtend kon ik toch wel merken dat ik maar 4 uurtjes slaap had gehad die nacht :)

Maar mijn volledig uitgeboekte dag was toch wel gisteren, zaterdag dus. 's Morgens stond ik redelijk vroeg op om "the guys" footy te zien spelen op een dichtsbijzijnd footyveld. Kyle, Matt, Mel en nog een aantal anderen waren er ook als toeschouwers, dus dat was wel gezellig. En toen bleek dat Mel nog iemand nodig had om netball te spelen die middag, dus vroeg ze of ik dat wilde doen. Waarom niet?? Ik had nog nooit een wedstrijd gezien, laat staan gespeeld, maar dat maakte niks uit :) Ik moest echter eerst nog naar Eastland (= shoppingcentre) om mijn gigantische stapel foto's op te halen (350 foto's) Het gezicht van de kassiere was toch wel weer mooi toen ze vroeg hoe lang ik erover gedaan had om zoveel foto's te maken en ik droogjes zei "3 weken" Haar mond viel open van verbazing :) En ik moest ook nog ff snel een cadeautje kopen voor Kyle, want die was 18 geworden!! Toen ik terugkwam van Eastland had ik ongeveer 30 minuten om te lunchen, om te kleden en naar de netball velden te gaan. Alles snel snel dus :) Mum en Seth lachten mij uit toen ik ze vertelde dat ik netball ging spelen, aangezien ik het zoals eerder gezegd zelfs nog nooit gezien had. Ik kwam aan bij netbal en Mel vertelde mij snel de regels en 10 minuten later was ik al aan het spelen!! Het was zo ontzettend grappig, aangezien ik echt geen idee had wat ik aan het doen was :) Matt en Josh waren komen kijken om ons te coachen en die waren mij constant aan het aanmoedigen :) Ik heb ontzettend vaak de regels overtreden, maar het ging volgens iedereen toch nog best wel goed. Ik weet natuurlijk niet of ze de waarheid spraken, maar het was wel leuk om te doen :) Helaas hebben we dik verloren (12-26). Weet niet of dat aan mij lag of dat het andere team gewoon goed was. Heb ik niet zo'n kijk op :) Eenmaal weer terug van netball, moest ik snel douchen en omkleden omdat ik 's avonds dus feest had van Kyle en ik eerst nog naar Mel zou gaan omdat ik anders niet bij Kyle zou kunnen komen. Dus weer een half uurtje later was ik dan bij Mel en zij heeft twee kleine broertjes van 2 en 4 jaar oud die ik nog nooit ontmoet had. Ze waren ontzettend verlegen toen ze mij zagen en bekeken mij ongeveer 10 minuten van een veilige afstand, hand in hand. Heel erg schattig :) Maar toen we eenmaal klaar waren om naar Kyle te gaan wilden ze beide niet dat we weg gingen!!

Kyle's feest was wel heel erg gezellig :) Iedereen wist op een of andere manier wel dat ik netball had gespeeld die middag en iedereen vroeg mij dus hoe dat ging enzow. Was wel heel erg grappig :) En het was gewoon heel erg gezellig op dat feest :) Volgens mij probeerden een aantal mensen mij weer dronken te krijgen (dat krijg je als je een uitwisselingsstudent bent...) maar het is ze niet helemaal gelukt :) Ik kon echter wel merken dat ik niet helemaal helder meer was :) Maar ach, ik heb ontzettend veel lol gehad, dus dat maakte ook niet veel meer uit :)

En ik kon vanmorgen flink uitslapen, dus dat heb ik toen ook maar gedaan :) Toen ik opstond waren Jack en Seth al begonnen aan het koken voor de grote moederdaglunch. Dus toen heb ik ze maar ff geholpen en daarna natuurlijk de lunch zelf!! Was wel coowl :) En ook genoeg voor de hele dag, de lunch was echt gigantisch!!

En nu heb ik jullie dus weer helemaal up to date gebracht van mijn belevenissen in Oz!! Aankomende week is echt een gekkenhuis, aangezien ik aanstaande donderdag mijn voorstelling heb van drama en de rest van de week dus gevuld is met oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Niet veel vrije tijd dus. Maar het is wel heel erg leuk om te doen :) En dan vrijdag weer een 18de verjaardagsfeest van Kaye deze keer, dus dat moet wel coowl worden. En dan de reunie van de Rock to Reef tour op zaterdag, waar ik ook wel heel erg zin in heb... Dus ik zal mij zeker niet vervelen de komende tijd :)

  • 08 Mei 2005 - 12:13

    Alie:

    Zozo.. alweer heel wat beleefd!! Heb ook met veel plezier je rock to reef tour verhaal gelezen!! Echt heel gaaf!! Dus je bent niet bij Townsville of Magnetic Island geweest.. echt vet jammer!!

    Ik sinds 1,5 week weer terug in NL.. mijn 8 maanden (dat was t maximum) Italie zit er nm op! Maar heb wel mzzl gehad want heb al weer werk gevonden (en dat gaat hier tegenwoordig niet zo makkelijk.. en vooral op mijn leeftijd ;))

    Enne geniet nog ff van je laatste paar weken in Oz!! enne.. probeer touch football ook eens.. ook errug cool!!

    baci alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 190980

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: