De laatste dagen... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu De laatste dagen... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

26 Juni 2005 | Australië, Melbourne

Het duurt niet lang meer en ik ben weer met beide voeten op Nederlandse bodem. Ik ben nog steeds min of meer in de ontkenningsfase; volgens mij is mijn mum verder met de koffers inpakken dan ik, terwijl zij nog een extra week heeft om te pakken :)

Afgelopen week was mijn laatste week op school en dat was wel heel erg raar, aangezien ik midden in het schooljaar wegga en er dus ook nog gewoon normale lessen waren. Niet dat ik voorheen veel deed, maar afgelopen week heb ik echt helemaal niks gedaan. In een aantal lessen heb ik zelfs uit pure verveling maar de hele les "snake" op mijn mobiel gespeeld :)

Aan het begin van de week had ik flinke spierpijn, aangezien ik vorige week zondag 80-90 km gefietst heb van Lilydale naar Warburton en terug!! Dad vond het wel weer eens tijd worden dat ik als Nederlandse zou gaan fietsen, aangezien ik dat het hele jaar niet gedaan had. Kon maar beter weer met het "wen-proces" beginnen. En het zou een vlakke route zijn, dus niet zo heel erg moeilijk. Dad heeft echter toch wel een ander idee van vlak dan ik, kwam ik al snel achter... De hele route bestond namelijk uit zeer geleidelijk stijgende en dalende hellingen, die op het oog misschien vlak lijken, maar dat toch echt niet zijn als je ze moet fietsen. De dalende stukken waren natuurlijk helemaal niet erg, maar op de stijgende stukken merkte ik toch wel dat ik al een hele tijd vrijwel niets aan mijn conditie gedaan heb. Maar het was een hele mooie route en ik heb het toch maar mooi gehaald!! En de beloofde warme chocolademelk in Warburton en het warme bad bij thuiskomst maakten het al de pijn en moeite ook waard :)

's Woensdags was ik uitgenodigd door Kyle's ouders om bij hen te komen eten. Ze wilden mij niet weg laten gaan zonder nog een keer bij hen langs te komen. Dus tegen een uur of 7 kwam mijn prive-taxi met taxichauffeur Kyle mij ophalen van huis om naar zijn huis te gaan :) Het was wel heel erg gezellig, Kyle's ouders zijn ontzettend aardig!! Na het eten zijn Kyle en ik naar de film geweest. We hebben "The Longest Yard" gekeken, wat op zich niet eens zo'n hele slechte film was. Typisch Amerikaanse film met een ontzettend cliche plot, maar het was op zich wel coowl :) En het was gezellig met Kyle :) En zoals het een goede prive-taxichauffeur betaamt, bracht hij mij naderhand ook weer thuis :)

Afgelopen vrijdag was dan echt mijn laatste schooldag!! Nooit meer middelbare school voor mij... Mijn Engels klas (=mijn stamklas) had een kaart voor mij gemaakt en iedereen had er iets opgeschreven, wat natuurlijk wel heel erg lief was. Had ik ook helemaal niet verwacht eigenlijk, dus het was wel een coowle verrassing :) Het was ook de dag waarop iedereen in year 12 zijn/haar rapport kreeg, dus was er een assembly tijdens lunch, en tijdens recess kwam de year 12 coordinator op mij af om nog even iets te controleren. Hij had namelijk een woordenboek Engels-Nederlands geraadpleegd om een Nederlands commentaar op mijn rapport te schrijven, maar hij wist niet zeker of hij het goed had gedaan. Niet dus :) Hij wilde "take care" schrijven, maar schreef in plaats daarvan "be careful" :) Het was wel goed bedoeld :) In mijn tussenuur hebben Mel, Jess en ik zitten klooien met mijn camera, wat wel heel erg lachen was :) Ik heb ze voor de laatste keer van hun werk afgehouden, maar volgens mij vonden ze dat helemaal niet erg :)

Aan het einde van de dag was het zo'n vreemd gevoel!! Iedereen was namelijk de hele dag aan het praten over de vakantie en de aankomende zomervakantie plannen met schoolies etc. en ik kon mij echt niet voorstellen dat ik er over een week gewoon niet meer ben!! Laat staan voor al die vakanties en weekjes weg... Dus toen de laatste bel ging en ik mijn kluisje leeghaalde was dat ontzettend raar. Al mijn rotzooi paste nauwelijks in mijn tas, dus is een groot deel ook maar meteen in de prullenbak beland :) Ik heb nog een tijdje met Chloe gekletst voordat ik daadwerkelijk voor de laatste keer de schooldeuren uitliep... Toen moest ik ook maar snel aan de gang met het organiseren van mijn afscheidsfeest die avond!! Het enige wat ik tot dan toe geregeld had was de speakers en de uitnodigingen, verder niks. Dus nog flink wat te doen :)

Toen ik dus thuiskwam ben ik maar meteen begonnen met het huis uitruimen om ruimte te maken voor iedereen. Pas rond een uur of half zes heb ik allerlei eten ingeslagen voor de avond en toen ik daarvan terugkwam stond Kim al vrijwel meteen aan de deur. Zij kwam wat eerder dan de rest omdat ze mijn haar wilde ontkrullen :) Ik heb nog nooit steil haar gehad, dus dat voelde wel heel erg raar, maar het zag er wel heel erg coowl uit :) Ze had een armband voor mij gekocht die ze had laten graveren, wat ontzettend lief en coowl was :)

Ik was nauwelijks klaar met alle voorbereidingen toen de eerste mensen al voor de deur stonden!! Dus nog maar even snel alles klaarzetten en tijd voor het feest!! Ik heb een ontzettend leuke avond gehad, het was ontzettend gezellig met iedereen!! En Kyle zag er uit als een tekenfilmfiguur, aangezien hij zijn verstandskiezen had laten trekken de dag ervoor en zijn gezicht dus flink opgezwollen was :) Erg lachwekkend :) Ik denk dat er in totaal ongeveer 25-30 vrienden gekomen zijn (weet niet eens zeker, aangezien het een komen en gaan van mensen was de hele avond...) en ik heb het zo ontzettend naar mijn zin gehad!! Ik ga ze zo ontzettend missen!! :( Maar goed, uiteindelijk vertrokken Mel, Kim en Sam als laatsten rond een uur of 1 en lag ik een uurtje later ongeveer in mijn bed en viel als een roos in slaap.

Die slaap werd echter ruw verstoord om 7 uur de volgende ochtend, aangezien Jack besloot de koekenpan die nog in mijn kamer lag nodig te hebben en dus mijn kamer inkwam om 'm te halen. Niet echt zachtjes, dus ik werd wakker en kon daarna ook niet meer slapen... Ik stond dus maar vroeg op en bracht het huis weer op orde :) Vervolgens ben ik met Seth en Damo naar Eastland gegaan, want ik moest nog een cadeautje kopen voor Karly, waar ik gisteravond haar 19e verjaardagsfeest van had. Vervolgens ben ik naar de netbalvelden vertrokken om Mel aan te moedigen. Moet geholpen hebben, want ze hebben gewonnen!!

Toen ik daarvan terugkwam was ik zo ontzettend moe, dat ik maar ff voor een uurtje naar bed ben gegaan om weer helemaal wakker te zijn voor het feest 's avonds :) Karly's feest was ook wel heel erg gezellig. Het was echter ook best wel koud, aangezien het hier nu winter is en het min of meer buiten gehouden werd. Maar het was dus wel coowl :)

En nu heb ik dus nog maar 4 volle dagen te gaan eigenlijk, wat ik nog steeds niet helemaal kan geloven. De komende dagen zijn allemaal al min of meer volgeboekt, of in ieder geval de avonden, dus veel tijd voor mijzelf zal ik wel niet meer hebben. Maar dat vind ik helemaal niet erg, want ik heb het nog steeds zo erg naar mijn zin!! Deze laatste paar dagen ga ik het er nog even flink van nemen :)

  • 26 Juni 2005 - 13:47

    Jelmer:

    Hee Carientje,
    Leuk joh al die feesten en die aandacht! Zelfs van een leraar, aardig hoor. Maar wat zei hij nou precies? Hij schreef toch iets in het Nederlands op? Waarom vertaal je het voor ons dan weer terug naar het Engels?! Maar hij schreef dus wees voorzichtig? Naja ik hoor het wel. Tot gauw in ieder geval en veel plezier nog! xxx Jelmer

  • 26 Juni 2005 - 16:12

    Alie:

    Hejjj!! Heel veel fun nog de laatste 4 daagjes.. enne geniet er nog van! Doe al die dingen die je nog niet gedaan hebt! ;)

    Enne.. volgens mij is het hier nu beter weer dan in Oz!

    Groetjes!

  • 26 Juni 2005 - 16:14

    Alie:

    Oh ja, laatste nieuws vanuit NL.. maxima is weer bevallen van een meisje - naam nog onbekend. En oranje onder 20 is gisteren met penalties (24 in totaal) uit het WK gekickt!

    Dat was t! doei doei!

  • 28 Juni 2005 - 19:28

    Lennart:

    Hee Krien,

    Lang niet gesproken, maar toch genoten van je stukkies dit jaar! Al enig idee wat je volgend jaar gaat doen?

    Tot gauw, X!
    Lennart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 190980

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: