Rock to Reef Tour 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Rock to Reef Tour 2005 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Rock to Reef Tour 2005

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2005 | Australië, Melbourne

Beloofd is beloofd, hier het XL-verslag van mijn drie weken lange tour door Oz. Ga er maar ff lekker voor zitten, neem er een kopje koffie of een biertje bij (hangt van het moment van de dag af wanneer je dit leest...), dit kan wel ff duren :)

DAG 1 ~ 2 april 2005
Het begon dus allemaal op 2 april, vroeg in de ochtend in Dandenong, Melbourne, waar ik en ongeveer 15 anderen werden opgepikt om 6 uur 's ochtends. Ons avontuur was begonnen en we hadden er allemaal ontzettend zin in :) We vertrokken richting Horsham, pikten nog een aantal mensen op onderweg, waar we de rest van de groep ontmoetten. Samen vertrokken we dan in de grote touringbus naar Adelaide, onze eerste overnachtingsplaats. Daar wachtten nog 3 mensen op ons en de groep van 42 uitwisselingsstudenten was compleet!! De busreis as best coowl, aangezien het een geweldige gelegenheid was om nieuwe mensen te leren kennen. En dat was maar goed ook, want ik kende maar 2 anderen van tevoren en die voegden zich in Horsham pas bij mijn groep!! Iedereen leek elkaar bovendien al te kennen via Rotary, dus ik was in het begin een beetje verloren. Maar dat veranderde snel, aangezien ik naast Sabrina en later Lea kwam te zitten en we praatten over vanalles en nogwat :) Heel gezellig :) In Adelaide aangekomen, moesten we natuurlijk ook voor het eerst onze tenten opzetten!! Er was erg veel wind en menige tent ging gelijk weer tegen de grond nadat 'ie opgezet was. Ik sliep die nacht met Lea in een tent en wij hadden 'm natuurlijk zo goed opgezet dat hij bleef staan :) Het piepen van de tentstok en al die regen op de tent de hele nacht lang hield mij helaas wel wakker. En het feit dat Lea in slaap viel terwijl ze naar Missy Higgins aan het luisteren was (geweldige keus, Missy Higgins rules, maar ik kon het horen en het herhaalde constant hetzelfde liedje, wat na 20 keer toch wel vervelend wordt, zeker als je probeert te slapen :))

DAG 2 ~ 3 april 2005
De volgende ochtend weer vroeg op (we waren geschokt dat we wederom om 6 uur moesten vertrekken... wij wisten toen nog niet dat 7 uur opstaan een luxe zou worden!!) en in de bus naar Coober Pedy. Coober Pedy is een klein plaatsje in de middle of nowhere waar de helft van de bewoners ondergronds woont, omdat dat stukken goedkoper is dan constant de airconditioning aan te moeten hebben staan om het een dragelijke temperatuur te hebben. En bovendien wordt er veel naar opaal gezocht. Daar aangekomen moesten we meteen overstappen naar een andere bus die ons een tour door Coober Pedy zou geven en die ons bij een ondergronds huis zou droppen om daar eens een kijkje in te kunnen nemen. Was wel heel erg raar, zo'n huis ondergronds zonder normale muren en vooral zonder ramen en zonlicht!! Vervolgens weer terug naar onze slaapplaats, die ook ondergronds was. Na die eerste nacht met omvallende tenten en slapeloosheid door het gepiep van die tentstokken was iedereen maar wat blij dat we niet in tenten hoefden te slapen!! Ik sliep die nacht met Sabrina, Roxane en Stephanie samen in een "kamertje" (eigenlijk gewoon een nis in de muur met 2 stapelbedden en een gordijn ervoor...) wat erg gezellig was :)

DAG 3 ~ 4 april 2005
Helaas weer vroeg opstaan!! Maar deze keer hoefden we de tenten niet in te pakken, dus dat scheelde... Iedereen was bovendien heel erg opgewonden, want we zouden die dag Ayers Rock gaan zien!! Eerst zou er weer een heleboel niets aan vooraf gaan. Alleen maar rood zand en uitgedroogde struikjes en dat dan kilometers en kilometers achter elkaar. Erg fascinerend eigenlijk :) Ongeveer 50 km voordat we dan daadwerkelijk bij Ayers Rock aan zouden komen, konden we de grote rode monoliet al zien opdoemen aan de horizon. Echt zo onwerkelijk, aangezien je zo veel foto's ervan hebt gezien en dan zie je 'the rock' opeens in het echt!! Wel heel erg gaaf :) Eenmaal aangekomen op de camping in Yulara hebben we onze tenten opgezet in het rode zand (de komende nachten sliep ik met Jane in een tentje) en velen gingen het zwembad in. Carolin en ik gingen echter naar de lookout, vanwaar je Ayers Rock kon zien, om de zonsondergang te bekijken. Was wel heel erg coowl, je kon echt de kleuren zien veranderen!! Met Jane in de tent was het wel heel erg gezellig, we sliepen niet al te vroeg :)

DAG 4 ~ 5 april 2005
De volgende ochtend moesten we natuurlijk ook de zonsopgang op Ayers Rock zien!! Dus weer geen uitslapen. Tegen een uur of 8 gingen we uiteindelijk echt naar Ayers Rock. We kregen de keus om ofwel Uluru te beklimmen ofwel eromheen te lopen. De leiding probeerde ons flink bang te maken voor de beklimming door dingen te zeggen als: als je valt, ben je dood. Erg goede peptalk dus :) Maar eenmaal bij de rock aangekomen bleek de klim gesloten te zijn door te sterke wind, dus hebben we met z'n allen eromheen gelopen. Dat was waarschijnlijk toch mijn keuze geweest en het was dus wel handig dat nu de beslissing voor mij genomen was zonder dat ik er zelf over na hoefde te denken :) Blijft moeilijk, nadenken, voor iemand met mijn haarkleur ;) Maar goed, we liepen dus om Uluru heen, wat ongeveer een 3 uur durende wandeling was en heel er gaaf!! Er is echt zoveel te zien daar!! Ik liep voor het grootste deel met Henna en dat was wel heel erg gezellig, we hadden zoveel lol :) Aan het einde van de wandeling hadden we allemaal zulke zere voeten dat we dachten dat we de komende paar dagen niet zouden kunnen lopen!! We moesten echter dezelfde dag nog een wandeling maken!! Deze was bij de Olga's, ookwel Kata Tjuta genoemd. De Olga's op zich waren net zo indrukwekkend als Uluru, maar de wandeling was heel wat minder interessant. Misschien ook wel omdat het midden op de dag was en het dus snikheet was!! Na deze wandeling gingen we meteen door naar de "sunset viewing area" waar, je raadt het al, we de zonsondergang op Uluru hebben bekeken. Er was een ander groep toeristen daar en 3 meisjes van die groep waren Nederlands. Ik en Marianne (ook Nederlandse) konden dus alles verstaan wat die drie te zeggen hadden en het was zo ontzettend grappig!! Ze hadden het namelijk constant over mensen uit onze groep en wij lagen dus dubbel van het lachen en bleven gewoon lekker Engels tegen elkaar aan het praten, zodat die drie niet wisten dat wij ze konden verstaan. Na een tijdje vertelden we ze echter dat wij Nederlanders waren en die drie meiden schaamden zich dood!! Ze zeiden meteen: "gelukkig dat we geen commentaar over jullie hebben geleverd!! is de hele groep Nederlands??" Ze konden maar blij zijn dat alleen Marianne en ik Nederlands waren dus en het was zo ontzettend grappig :) 's Avonds hadden we pavlova als toetje en als je ooit pavlova hebt gehad, dan weet je hoe ontzettend heerlijk dat is!! Dus toen er "seconds" werd geroepen, stormden Marianne, Henna en ik op de pavlova af om een tweede stuk te nemen. Pavlova is best vullend, maar toen er vervolgens "thirds" werd omgeroepen, gingen wij met z'n drieen opnieuw op de pavlova af!! Het was namelijk ons doel om de pavlova op te maken. Anders zou het immers weggegooid worden en dat zou toch echt zonde zijn van die prachtige pavlova!! Dus wij namen een derde stuk pavlova. Hoewel de pavlova nog steeds niet op was, konden wij daarna toch echt geen pavlova meer eten!! Dat was dan niet helemaal aan het goede einde eruit gekomen :) Maar goed, 's avonds liepen we met een aantal naar de supermarkt om wat voorraad in te slaan voor de komende dagen en Marianne en ik zongen op de weg ernaartoe alle slechte Nederlandse liedjes die we konden bedenken. Linda, Roos & Jessica, Guus Meeuwis, Andre Hazes, noem het maar op!! Heel erg coowl, we hebben zoveel gelachen!! Iedereen keek ons raar aan natuurlijk, maar dat kon ons niks schelen :)

DAG 5 ~ 6 april 2005
Hoewel we naar onze volgende bestemming zouden vertrekken konden we zowaar uitslapen!! We hoefden pas om half zeven 's ochtends op te staan!! Heerlijk :) Onze volgende bestemming was overigens Kings Creek Station, wat maar 4 uurtjes van Yulara vandaan was, dus vandaar. Best wel een relaxed dagje, vooral in vergelijking met dag 4 :) Het enige wat we daadwerkelijk gedaan hebben was eigenlijk de busreis en om 4 uur 's middags hadden we een kamelenrit. Was een heel raar gevoel om op zo'n beest te zitten, maar het was wel heel erg coowl :) 's Avonds waren een aantal van ons (Roxane, Lea, Kat, Sabrina, Molly, Stephanie en ik) in een beetje een rare bui, dus dat was wel heel erg lachen :) Waarschijnlijk een combinatie van slaapgebrek en suiker in de meeste gevallen :) Heel veel lol dus :)

DAG 6 ~ 7 april 2005
Een lange dag!! Vooral omdat we ontzettend lang gewoon moesten rondhangen. In de ochtend hadden we, na de tenten ingepakt te hebben, de ontzettend mooie Kings Canyon Walk gedaan. Adriane was echter flauwgevallen door uitdroging, precies halverwege en precies op het hoogste punt natuurlijk!! Dus moest de rest van de groep die niet bij haar bleef onderaan wachten totdat we wisten wat er zou gaan gebeuren. Het was weer een van die ontzettend warme dagen die je daar vrijwel altijd lijtk te hebben, dus het was niet heel erg prettig. Iedereen was moe en had het ontzettend warm en verveelde zich ontzettend. Uiteindelijk moesten we ongeveer 3 uur wachten totdat iedereen weer beneden was (Op Adriane na, want die was met een helikopter naar de dichtsbijzijnde kliniek gevlogen) Eenmaal weer aangekomen op de camping moesten we onze tenten weer opzetten, maar aangezien niemand daar echt zin in had, hebben we gewoon alle tenten naast elkaar gelegd, matrassen en slaapzakken erbovenop en onder de sterren geslapen. De sterrenhemel is hier zo ontzettend mooi!! En zeker in de Outback, want daar is weinig licht dus je kunt echt miljarden sterren zien!! En de melkweg is zo ontzettend helder!! Ontzettend gaaf dus :) En hoewel ik vrijwel meteen in slaap viel zodra ik in mijn slaapzak gekropen was, werd ik midden in de nacht wakker en het is echt zo'n ontzettend gave ervaring om wakker te worden met een immens heldere sterrenhemel boven je!! Geweldig :)

DAG 7 ~ 8 april 2005
Vandaag dan toch echt naar Alice Springs vertrokken. Pas tegen een uur of tien, maar we moesten toch om 6 uur 's ochtends opstaan, omdat we elk moment zouden kunnen vertrekken. Dat zeiden ze tegen ons in ieder geval. Weer gewoon rondhangen dus!! Maar uiteindelijk zijn we toch in Alice Springs aangekomen. Weer een beetje rondhangen, ik heb maar een keer de was gedaan (was ook wel weer een keertje nodig na een week :) ) en vervolgens hebben we een geweldig mooie zonsondergang over Alice Springs bekeken vanaf Anzac Hill. Echt heel erg gaaf. Het was bovendien Matt's 17de verjaardag, dus dat moest natuurlijk gevierd worden. Onze kok had pizza's en ijs geregeld en Henna en ik hadden de verjaardagstaart versierd voor Matt. Was wel heel erg coowl en volgens mij vond Matt het wel heel erg leuk dat hij zijn verjaardag zo kon vieren met ons :) Wederom onder de sterren geslapen wat wederom heel erg gaaf was :) Het was alleen ontzettend warm, zelfs 's nachts nog!! En dat terwijl dad had gezegd dat ik waarschijnlijk twee slaapzakken nodig zou hebben in de Outback, omdat het heel erg koud zou zijn in de nacht... Ik had nauwelijks 1 slaapzak nodig :)

DAG 8 ~ 9 april 2005
En net toen ik dacht dat het echt niet warmer kon, kwam deze dag!! We hadden om te beginnen een professionele fotograaf een groepsfoto laten nemen waarin we allemaal op elkaar gestapeld moesten liggen. In dat warme weer nog onprettiger dan normaal, maar het resultaat was dan wel weer heel erg gaaf :) Daarna zijn we naar de Royal Flying Doctor Service geweest, waar we uitleg kregen over hun werk enzow en dat was op zich wel interessant. Vervolgens werden we op het heetst van de dag in het Desert Park losgelaten, waar we dus vrij konden rond gaan lopen. Voor Stefanie en mij betekende dat dus van airconditioning in het theater naar de kangoeroes en dan zo warm zijn dat we weer terug naar de airconditioning gingen. Deze keer de souvenirshop, maar daar krijg je na een uurtje ook wel genoeg van, dus maar weer terug naar het theater, waar we de rest van de tijd doorgebracht hebben in heerlijke verkoeling :) 's Middags gingen we naar het reptielencentrum, waar ik een 6 meter lange slang over mij heen heb laten kruipen en waar we uitleg kregen over allerlei, je raadt het al, reptielen!! Was wel coowl :)

DAG 9 ~ 10 april 2005
Bushcamp!! Hoewel we al 8 dagen door de middle of nowhere aan het reizen waren, bleven we ook nog een nachtje echt in de bush slapen. Zonder faciliteiten dus. Geen toilet, geen douche, geen stromend water, alleen honderden vliegen en een schepje. Maar het was wel heel erg gaaf nadat de regenbui voorbij getrokken was en de vliegen eenmaal verdwenen waren na zonsondergang. We hadden een groot kampvuur waarop we ons eten klaarmaakten. Stew, damper en als dessert marshmellows en gesmolten choc-chip bananen. Hmmm :) Ik probeerde zo lang mogelijk naar de toilet gaan uit te stellen, maar uiteindelijk moest ook ik eraan geloven, dus ging ik op pad in de bush met het schepje en markeerde mijn territorium :) Ach ja, maakte toch ook maar allemaal deel uit van de gehele ervaring :) Marianne en ik waren weer in een "wie kan de slechtste Nederlandse liedjes bedenken" bui, dus alle soapliedjes kwamen weer naar boven... Erg gelachen :) Weer sliepen we onder de sterren en deze keer leek de hemel echt helemaal opgelicht door de miljarden sterren. Nu waren er namelijk echt helemaal geen andere lichten in de buurt en het was dus pikkedonker. Perfect dus om de sterrenhemel te bekijken :) Lea, Kat en ik sliepen op een tentje en het was toch ook wel weer gezellig kletsen voordat we uiteindelijk toch in slaap vielen :)

DAG 10 ~ 11 april 2005
We waren beloofd om wakker gemaakt te worden voor zonsopgang om ontbijt zonder de vliegen te kunnen hebben. Maar helaas werd die belofte niet nagekomen, dus heb ik menige vlieg als ontbijt gehad. De zonsopgang was trouwens wel heel erg mooi, dus dat maakte het dan nog wel enigszins goed... Ik had het geluk dat ik twee stoelen voor mij alleen had, dus kon ik heerlijk languit slapen in de bus :) Vandaag kwamen we alleen maar aan in een tussenstop. 's Avonds toch ook wel weer gezellig gehad :)

DAG 11 ~ 12 april 2005
Weer een lange busreis dag vandaag. Ik zat naast Henni deze keer en dat was wel heel erg coowl :) Vrijwel de hele weg gepraat over van alles en nogwat. 's Avonds was er een Australian campfire op de camping in Undara, waarin allerlei slechte Australische liedjes werden gezongen en dat was op zich wel heel erg grappig.

DAG 12 ~ 13 april 2005
Voordat we weer echt helemaal in de bewoonde wereld aan zouden komen hadden we eerst nog een tour door Undara National Park. Het was een oud vulkanisch gebied en het was wel mooi daar. We kregen een rondleiding door de "lavatubes" en er werd ons vanalles uitgelegd over de natuur om ons heen en hoe het zich allemaal gevormd had. Best wel weer interessant :) Vervolgens zagen we op onze reis richting Ellis Beach, 10 minuten uit Cairns, steeds meer groen en uiteindelijk kwamen we dan in het regenwoudgebied terecht!! En hoe kan het ook anders, het regende er verschrikkelijk. Maar dat was eigenlijk ook wel weer een geluk, want dat betekende dat we niet hoefden te kamperen, maar dat de leiding "cabins" voor ons zou regelen. Ik deelde de mijne met Lea, Kat, Jane, Nicole, Henni en Nete. Zeven meiden in een 4-persoons cabin dus :) Ontzettend veel lol!! En we zaten ook nog eens direct aan het strand, dus toen het 's avonds uiteindelijk helemaal droog was ben ik met Lea en Jane een wandeling wezen maken op het strand. Dat was echt zo ontzettend coowl!!! Het geluid van de golven, de miljoenen sterren boven je tussen de palmbomen door... Geweldig. Wij dansten en zongen op het strand en het was echt zo ontzettend coowl. Kodak-moment die niet gefotografeerd kon worden... Maar de herinnering van die avond blijft echt altijd :) Echt geweldig :) Toen we terugkwamen in ons huisje was Markus in slaap gevallen op de bank en met geen mogelijkheid wakker te krijgen, dus stopten we maar wat ijsklontjes in zijn broek. Pas na een tweede keer ijsklontjes toevoegen werd hij wakker, haalde verdwaasd de ijsklontjes uit zijn broek en viel meteen weer in slaap :) Ontzettend grappig gezicht :)

DAG 13 ~ 14 april 2005
We mochten weer eens uitslapen!! Kwart voor 7 ging de wekker pas :) Daarna na het ontbijt vertrokken we naar Kuranda, een klein stadje in de heuvels rond Cairns waar altijd allerlei marktkraampjes staan en souvenirwinkeltjes en dat soort dingen. Allerlei freaky deja-vus kreeg ik ervan, aangezien ik er al eens eerder geweest was in 1999 met mijn ouders en zus, dus dat was wel heel erg raar. Maar het was toch wel een heel andere ervaring deze keer, angezien ik nu natuurlijk 6 jaar ouder ben en ook nog eens met een gezellige groep mede-uitwisselingsstudenten daar was :) En bovendien herinnerde ik mij toch niet alles, alleen kleine dingetjes... Maar het was wel heel erg gezellig. Na Kuranda shopping hadden we Cairns shopping... Een hele dag alleen maar voor shoppen dus :) Heb de dag grotendeels doorgebracht met Nete, Lea, Kat en Henni en dat was wel heel erg gezellig :)

DAG 14 ~ 15 april 2005
Na Ellis Beach vertrokken we 's ochtends vroeg naar Airlie Beach. Weer een stadje waar ik al eerder geweest was, maar hier herinnerde ik mij alleen maar het internetcafe van (vraag mij niet waarom, maar dat was het...) Onze camping was vrijwel direct in het centrum, dus we konden 's avonds de cafeetjes induiken. Helaas moesten we om 10 uur alweer terug zijn. Maar het was wel heel veel lol. Ik heb gepoold met Marianne en we spraken weer brakkig Nederlands met elkaar, wat wel heel erg lachen was :) Ik ben trouwens nog steeds schokkend slecht in pool, dus het was dan ook niet raar dat ik verloor (zelfs met hulp van Nic!!) Deze keer was het niet zo erg dat we al om 10 uur terug moesten zijn, want de volgende dag zouden we gaan snorkelen bij het Great Barrier Reef, dus iedereen wilde wel een beetje slapen daarvoor. Ik deelde echter de tent met Marianne en door de cola die we beide hadden gedronken tijdens het poolen waren we beide lichtelijk hyperactief. Dus hebben we maar ouderwetse Nederlandse handjeklap spelletjes gedaan enzow :) Alle mensen om ons heen wakker houden daarmee :) Wederom zoveel lol gehad :)

DAG 15 ~ 16 april 2005
Zoals al eerder gezegd, vandaag dus snorkelen bij het Great Barrier Reef!! Zo ontzettend gaaf. Er zijn niet echt woorden voor om het te beschrijven, maar het was echt zo ontzettend coowl!! De zee was best wel wild op de weg ernaartoe, dus heel veel mensen werden zeeziek. Toen we eenmaal op het snorkelplatform aangekomen waren, was iedereen er echter zo weer overheen. Veel te opgewonden om te snorkelen :) Ik ben bijna de hele tijd dat we konden in het water geweest, dus van 12 tot 2 :) Marianne en ik hadden samen een onderwatercamera gekocht en de foto's die we daarmee gemaakt hebben zijn echt geweldig geworden :) Maar het as echt zo mooi, al die tropische vissen en het koraal en oh... onbeschrijfelijk :) Mijn benen waren aan het einde van de dag helemaal verbrand, omdat ik zo slim was geweest ze niet in te smeren (ik dacht dat ze toch alleen maar onder water zouden zijn, maar dat was dus niet zo... ik blijf blond :) ) De bootreis terug was nog ruwer dan de bootreis heen, dus nu werden nog meer mensen ziek en het was echt ontzettend ranzig, want je hoorde en rook overal om je heen kots. Dus ik was maar wat blij toen ik uit de boot kwam :) Bij terugkomst op de camping maar weer een keer mijn was gedaan en toen ik terugliep in het donker keihard op cementen tegels gevallen waardoor er een gigantisch grote glip op mijn elleboog kwam. Die kon ik dus een paar dagen nauwelijks bewegen... Maar 's avonds toch maar weer uitgeweest in Airlie Beach, wat wederom erg gezellig was. We moesten weer om 10 uur terug zijn officieel, maar we hadden het toch nog iets uitgerekt. tegen een uur of half 12 waren we terug op de camping om even ons gezicht te tonen en te doen alsof we naar bed gingen. Ik ging ook echt naar bed, want ik was zo ontzettend moe, maar een aantal lui gingen toch weer op pad. Waaronder Marianne, waar ik nog steeds mijn tent mee deelde. Dus toen zij dronken terugkwam rond half 4 's ochtends was het zo ontzettend grappig!! Ik kon haar er nog maar net van overtuigen niet te gaan slapen, aangezien we er een uur later toch uit zouden moeten. Om de twee zinnen zei ze wel dat ze ontzettend dronken was :) En de zinnen ertussenin waren over het algemeen ook grote onzin... Ontzettend grappig :)

DAG 16 ~ 17 april 2005
We vertrokken dus weer vroeg uit Airlie Beach. We hadden weer een paar lange dagen vol bus voor de boeg. Iedereen sliep weer in de bus in de ochtend. Heel erg grappig, hoe je de eerste paar dagen nog veel mensen kon horen praten in de ochtend en daarna het telkens muisstil was in de ochtend omdat iedereen probeerde te slapen :) Kreeg ook nog nieuws uit Nederland dat mijn zus Renske het huis uitgaat in een paar weken. Dat was wel even raar om te horen. Als je zo ver weg zit krijg je dat soort dingen dan toch niet meteen mee, zeker als je op reis bent en dus ook niet zo bereikbaar :) Zal straks wel raar zijn als ik weer in Nederland ben, maar dat duurt gelukkig nog wel even :) Bovendien was dit de laatste nacht dat we in tenten zouden slapen!!

DAG 17 ~ 18 april 2005
Na wederom een vroege ochtend en een lange dag reizen zijn we aangekomen in de Gold Coast. Iedereen was zo ontzettend blij in de ochtend toen we voor de laatste keer onze tenten in moesten pakken!! Onderweg waren we nog naar de Australia Zoo geweest, wat wel heel erg leuk was. We hoorden dat Steve Irwin er ook was, dus wij keken natuurlijk allemaal constant rond om te kijken of we hem ergens konden zien. Maar twee van onze groep hebben hem uiteindelijk gezien en ik was het niet... Ik liep er rond met Nete en Henni en dat was wederom gezellig :) 's Avonds kon ik toen eindelijk weer eens in een echt bed slapen!! We hadden weer cabins en er was een tweepersoonsbed en ik kreeg 'm voor de eerste nacht!! Ik zou daarna wel wisselen met Molly en Tamara... Heerlijk geslapen :)

DAG 18 ~ 19 april 2005
Vooral heerlijk lang geslapen!! We konden weer een keer uitslapen. We hoefden pas om 7 uur op te staan :) Na het ontbijt vertrokken we naar Dreamworld, een themapark vol met achtbanen. Ik heb het alleen niet zo op achtbanen, dus ik ben alleen maar in twee waterattracties geweest. Het was een ontzettend warme dag, dus dat kon best :) En we hebben met 5 meiden een ontzettend coowle foto gemaakt. Old-Style Western achtig, waarin Lea, Kat, Jane, Nete en ik ons verkleed hadden als hoeren in feite :) En de foto is echt zo ontzettend coowl geworden :) En we hebben zoveel lol gehad met de fotoshoot :) Dat was echt geweldig leuk :) Verder hebben we weer geshopt in een factory outlet deze keer. Ik ben op stap geweest met Lea en Kat en dat was wel heel erg gezellig :) 's Avonds had ik weer het tweepersoonsbed, aangezien Molly en Tamara geen zin hadden om al hun spullen weer te verplaatsen, dus ik kon het bed houden. Weer heerlijk geslapen dus :)

DAG 19 ~ 20 april 2005
Surfen!! We hadden 's ochtends een surfles en dat was echt zo veel lol!!! Ik kon er echt helemaal niks van, net als met het bodyboarden, maar dat maakte het eigenlijk des te leuker :) Iedereen liep trouwens te stuntelen, aangezien vrijwel niemand eerder gesurfd had. Het lukte mij om ongeveer 1 seconde op te staan en vervolgens viel ik achterover van mijn surfboard af :) Maar het was zo coowl :) Vervolgens wezen shoppen in Surfers Paradise met Lea, Kat, Nete en Henni. Kat liet een tattoo zetten en ze was echt zo bang dat een van de leiders er achter zou komen... Dus zo min mogelijk mensen wisten er vanaf, wat soms nog wel eens grappige situaties opleverde. De vraag: what did you get today? zou je toch maar al te graag willen beantwoorden met "a tattoo", al was het maar om de verrassing op de gezichten van de vrager te zien :) Het zag er trouwens wel heel erg coowl uit :) 's Avonds gingen we met z'n allen uit eten en aangezien het Roxane's laatste avond was (zij woont aan de Gold Coast...) werden er natuurlijk ontzettend veel laatste foto's gemaakt. Later op de avond was er een karaoke avond op de camping en Marianne en ik waren de enigen die Paradise by the Dashboardlight kenden. Dus wij hebben dat liedje met z'n tweeen uit volle borst gezongen :) Aan het einde van het liedje hield het karaoke apparaat ermee op, maar wij bleven gewoon doorzingen :) Ik denk haast dat we met z'n tweeen de machine kapot gezongen hebben :) En iedereen keek ons raar aan, maar we hadden zo veel lol :)

DAG 20 ~ 21 april 2005
Weer een lange dag in de bus. Dertien uur om precies te zijn. Op weg naar onze laatste verblijfplaats Sydney. Ik kreeg een ontzettend lief smsje van Kim, dus die hele dertien uur had ik een ontzettende glimlach op mijn gezicht (op de momenten dat ik sliep na dan :) ) En uiteindelijk kwamen we aan in Sydney, waar we weer in cabins sliepen. Met z'n tienen in een kamer!! Erg gezellig natuurlijk :)

DAG 21 ~ 22 april 2005
Een van de beste dagen van de hele trip!! We gingen Sydney in met de Manly Ferry en hadden allereerst een tour door the Opera House. Het was toch mooier van binnen dan ik dacht. Als je eenmaal maar de concertzalen binnenkwam, was het toch wel weer een mooi gebouw van binnen, ondanks eerdere beweringen van mijn kant :) Vervolgens werden we losgelaten op Sydney en Lea, Kat, Nete en ik gingen op zoek naar The Rocks market. Die was er echter niet op vrijdagen, dus toen liepen we maar naar de Queen Victoria building, waar allerlei designer kledingwinkels waren. Best wel coowl :) Vervolgens lieten we Nete achter bij een aantal andere Deense mensen waarmee ze afgesproken had in Sydney en gingen Lea, Kat en ik verder op pad. We liepen op een gegeven moment Myer binnen en we zagen een dvd van Beyonce op een tv-scherm. Aangezien zowel Kat als Lea best wel fan zijn van Beyonce, stopten we daar even en toen kwam een van de medewerksters op ons af om ons te vertellen dat Beyonce die middag een in-store appearance zou maken!! Wij geloofden haar natuurlijk niet, maar uiteindelijk overtuigde ze ons toch ervan dat ze de waarheid sprak. Het probleem was echter dat Beyonce om 5 uur zou komen en wij om half 5 bij de Sydney Sky Tower moesten zijn. Dus wij de leiding opbellen om te vragen of we asjeblieft mochten blijven om Beyonce te zien, en dat mocht, als we maar om half zes uiterlijk bij de Tower zouden zijn!! Dus vanaf half 4 's middags hebben wij daar gezeten. Het was zo coowl!! We konden twee meisjes voor ons ervan overtuigen dat wij helemaal uit Denemarken, Duitsland en Nederland waren gekomen om daar te zijn voor Beyonce :) En het was voor TRL voor MTV Australia, dus er was een hele show aan vastgeplakt. Zo werd er een jongen uit het publiek geplukt die dacht te kunnen dansen als Beyonce. Zo'n ontzettend grappig gezicht!! Uiteindelijk kwam Beyonce pas om kwart voor 6 en we stonden best wel vooraan, dus we hadden perfect uitzicht :) Wij dus snel foto's nemen en Myer uit om zo snel mogelijk naar de Manly Ferry te rennen om maar niet te laat daar te komen :) Niemand geloofde ons natuurlijk toen we zeiden dat we Beyonce hadden gezien, maar het was zo ontzettend coowl. We hebben echt zo veel lol gehad daar in Myer!! Geweldig :)

DAG 22 ~ 23 april 2005
De laatste dag :( Het was echt zo'n dag dat ales tegenzat. Ten eerste was het de laatste dag, wat natuurlijk al heel erg jammer was. Maar we waren net 3 uur uit Sydney toen de bus van de weg afgehaald werd omdat de bus niet geregistreerd was in NSW om passagiers te vervoeren. Dus moesten we op een andere bus uit Sydney wachten om ons op te halen. Ondertussen maar vast geluncht om 10.30 en toen kon het lange wachten beginnen. Lea was ontzettend gefrustreerd, omdat ze het Missy Higgins concert van die avond zou gaan missen door de vertraging. Maar uiteindelijk kwam de tweede bus, dus konden we weer op weg. Met onze eigen bus erachteraan, want daar zat al onze bagage in en de buschauffeur kon de bus nog wel rijden, maar niet met passagiers. Best stom dus... Tegen een uur of 4 zetten we de eerste personen af en begon het grote afscheid. Het was echt zo treurig allemaal!! Niemand wilde dat het allemaal voorbij was. Steeds meer mensen werden afgezet naarmate we dichter bij Melbourne kwamen en we hadden een get-Lea-to Missy campagne. De twee buschauffeur wilde haar wel direct naar het concert rijden toen we eenmaal weer in VIC waren (daar kon onze bus namelijk weer door ons bezet worden...) Dat was dus wel heel erg coowl :) Uiteindelijk kregen we rond 10 uur een bericht van haar dat ze aangekomen was in St. Kilda, terwijl het concert om 19.30 was begonnen. Maar ze kon dus toch nog maar mooi het laatste half uur zien!! Intussen was er nog maar een klein groepje die helemaal terug naar Dandenong moest en het was een behoorlijk moe en hongerig groepje. Sinds die lunch om half elf 's ochtends was er namelijk geen etensstop meer geweest, dus we smeekten de leiding of ze asjeblieft bij de Mc Donalds wilde stoppen. Om kwart voor 10 's avonds hadden we dus weer onze volgende etensstop. Uiteindelijk kwamen we om 11 uur aan in Dandenong en toen was het avontuur echt helemaal voorbij. Nu echt van iedereen afscheid nemen, wat echt heel erg treurig was. Ik mis ze nu al!! Maar het was echt heel erg coowl om mijn gezin weer terug te zien. Mum haalde mij op en toen ik thuiskwam lag er een bosje bloemen op mijn bed met een "welcome home" kaartje :) Heel erg lief :) En ik heb de volgende paar dagen in een roes doorgebracht door al dat slaapgebrek van al die 22 geweldige dagen!! Mum en dad zeiden beide dat ik er anders uitzag!! Waarschijnlijk door die glimlach op mijn gezicht van al die mooie herinneringen en de verdwaasde moeie oogjes die ik nu nog steeds heb :)

Het was werkelijk waar een "life-changing, breathtaking experience" Ik kna het niet anders uitdrukken. En het is ook zo goed dat ik nu weer thuis ben. Ik hoor dad weer gitaar spelen, wat ik best wel gemist had. Ik hoor Seth en Priya weer ruzie maken en mum die het probeert te sussen :) Geweldig :) En afgelopen dinsdag weer naar school geweest en iedereen weer terugzien was ook ontzettend coowl. Drie weken lang weggeweest heeft mij doen realiseren dat ik nog maar 2 maanden te gaan heb en dat ik nog zo veel wil doen met ze :) Het worden twee geweldige maanden en het waren 3 geweldige weken :) De glimlach is nog steeds niet van mijn gezicht :)

  • 28 April 2005 - 08:37

    Papa:

    Carine, fijn om je relaas te lezen. Nog even blijven genieten.

  • 28 April 2005 - 11:04

    Ans:

    Hallo Carine,
    het was wel even doorzetten om het door te lezen maar het is de moeite waard! Leuk om te horen dat het zo goed is gegaan en gaat. Zondag kletsen we (de rest van de familie) in Hengelo wel bij (vieren we alvast met de Stroetjes de verjaardag van jouw ouders) want dat Renske gaat verhuizen is nieuws dat ik nu via Australië hoor,lijkt wel tam tam...
    Hartelijke groeten van ons allen,
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 190988

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: