Happy birthday to me :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Happy birthday to me :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me :)

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2004 | Australië, Melbourne

Het is officieel: ik ben volwassen en mag alles doen wat ik illegaal toch al deed :)Mijn 18e verjaardagsweekend (mum en dad hadden er een heel weekend van gemaakt ipv alleen gisteren :) ) was een geweldig weekend. Zaterdag kreeg ik al een bosje bloemen van dad om het verjaardagsweekend officieel mee af te trappen zeg maar :)'s Avonds gingen we uit eten hier in de buurt bij Smokey Joes. Dat was een erg gezellig eetcafe die duidelijk bang waren dat hun klanten uitgehongerd waren. De porties waren echt gigantisch, maar ook erg lekker :) En het was ontzettend gezellig met z'n allen. Vervolgens hebben we "the castle" gehuurd; een Australische cultfilm. Vanaf het moment dat ik aankwam werd mij door iedereen verteld dat ik die moest zien en dit was dus de gelegenheid. Het was heel grappig om te zien hoe veel overeenkomsten er waren tussen het gezin in de film en mijn gastgezin. Zelfs de manier van praten. Geweldig :)

En toen was het zondag, mijn echte verjaardag. Toen ik opstond kwam Priya naar mij toegerend om mij te feliciteren :) En de rest feliciteerde mij natuurlijk ook. Zelfs Biskit!! (hoewel hij verdacht veel op Priya leek qua stem...) In mijn mailbox stond al een filmpje van mijn ouders om mij te feliciteren. Was wel erg lief :) En even later belden ze mij. Was wel erg raar om hen aan de telefoon te hebben in plaats van op je eigen verjaardag. Maar ik vermoed dat zij mij meer hebben gemist op mijn verjaardag dan ik hen, omdat ik mijn gastgezin had om het mee te vieren en zij geen Carine :)

's Middags was het tijd voor de cadeautjes. Maar eerst moest ik natuurlijk 18 kaarsjes uitblazen op mijn verjaardagstaart. Mum had die speciaal voor mij gemaakt :) Seth was maar wat blij dat ik 18 werd. Kon ik nu mooi alcohol voor hem kopen :) En hij kon niet wachten totdat ik mijn rijbewijs had gehaald zei 'ie. Helaas (voor hem en voor mij) kan ik die hier niet halen... Enniewees, van mum en dad kreeg ik een geweldige CD van Matchbox20 (ik heb 'm nu ook aanstaan op de achtergrond, voor de 10e keer ofzow, ontzettend coowle cd :D) en een koala-beaniekid (heel schattig en typisch Australisch) en een pak TimTams (de beste koekjes ooit uitgevonden als je het mij vraagt. Ik vraag me nu al af hoe ik moet overleven in Nederland zonder TimTams...) Ze hadden ook een ontzettend lieve kaart geschreven voor mij :D

Mijn eigen ouders hadden natuurlijk ook wat opgestuurd voor mijn verjaardag. Ze hadden alvast een Sinterklaasgedicht voor mij geschreven met een chocoladeletter :) Verder heb ik allerlei puzzelboekjes gekregen (ik zal me zeker niet vervelen in mijn 10 weken vakantie...) en een heleboel dropstaafjes. Oh wat hou ik van drop :) Was ik bijna vergeten... Verder had mijn zus een lief briefje geschreven voor mijn verjaardag :D(eindelijk de snailmail gebruikt, Renske!!) Vervolgens moest ik mijn ouders ook nog even voor gek verklaren, aangezien ze een behoorlijke bijdrage hebben geleverd voor mijn Central Australia trip. Maar ik was er natuurlijk ook heel erg blij mee :)

En ik wil natuurlijk iedereen bedanken die mij een kaartje heeft gestuurd of een mailtje of een berichtje achter heeft gelaten op mijn website om mij te feliciteren!! Paul, je schoenenanalyse komt er snel aan. Ik zal het vanmiddag nog voorleggen aan Seth :) En Yves, Marylin Monroe was inderdaad hot ;) Dank je wel!!

  • 16 November 2004 - 03:37

    Annet Idink:

    Volwassen geworden, laatste examen gedaan, vakantie begonnen, met gitaar spelen gestart, bijdrage ontvangen voor je Central Australia trip en van mij...PROFICIAT, PROFICIAT, PROFICIAT.....met je verjaardag en met de wijze waarop je op dit moment je leven vorm geeft.
    Blijf vooral genieten.
    Liefs, Annet

  • 17 November 2004 - 20:00

    Lidy Idink:

    Hallo Carine,
    Allereerst, wel te laat, maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik zie dat het ongeveer zes uur in de morgen is bij jullie. Je zult nog wel tussen de lakens liggen. Ik heb je avonturen al gelezen. En je hebt al heel veel gedaan en gezien in Australië. Lijkt me geweldig. Het adres heb ik van je moeder die op het huwelijksfeest was van oom ?? en tante ?? Ottink.Ik ben even de namen vergeten. We (je moeder en ik) hebben het natuurlijk over onze uithuizige dochters gehad en geconstateerd dat jullie (jij en Lonny) het geweldig doen zo ver van huis. Carine heel veel plezier en geniet er van. Groetjes uit Holland van Theo, Thimo en Lidy.

  • 18 November 2004 - 09:02

    Paul:

    Ben tevreden met mijn schoenenananlyse hoor Carine.Precies zoals ik ben;) Groet

  • 18 November 2004 - 11:16

    Alie:

    Nog gefeliciteerd he!!! En geniet ze nog ff van je laatste paar maandjes.. hahah.. tijd vliegt namelijk.. vooral na de kerst!
    Bacio!

  • 18 November 2004 - 18:22

    Renske:

    Leuk hondje biskit of niet? ;)
    En de schoenenanalyse klopt inderdaad wel een beetje, vooral het laatste punt ;)
    Kus je zus

  • 18 November 2004 - 19:17

    Lonny Idink:

    Hi Carine,

    Doing fine there in Australia! Great!
    Ik was erg blij met je bericht op mijn site en nu heb ik via mijn moeder ook eindelijk het adres van jouw site, cool. Ik wil je natuurlijk nog feliciteren met je verjaardag! Geniet van je 18 jaar-zijn, alles mag niets moet... Ik vind het leuk dat ik niet langer de enige ben weg van huis, lees met plezier je verhalen. Geniet van elke dag, want de tijd gaat errug snel voorbij ( voor mij zijn er al weer twee jaar voorbij gegaan in Parijs)
    Heel veel liefs Lonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 190971

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: