En deze week in deze week de week die is geweest.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu En deze week in deze week de week die is geweest.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

En deze week in deze week de week die is geweest..

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

23 November 2004 | Australië, Melbourne

Vers van de pers komt hier het laatste nieuws uit Down Under... Ik geniet nog steeds van mijn vakantie, het warme weer breekt eindelijk door. Op de meeste dagen is het inmiddels 20-25 graden, soms zelfs warmer :) 's Avonds koelt het nog wel af, maar dan worden we warm gehouden door ons "kampvuur" in de tuin. Dad heeft elke avond wel weer wat af te branden. Een soort therapeutische bezigheid :)

's Woensdags heb ik mijn eerste les Nederlands gegeven aan Martine. Ze hoopte al meteen een wit voetje bij de lerares te krijgen door een "appel" mee te nemen voor mij. Ze kon echter geen appels vinden, dus had ze maar een banaan meegebracht :) Ik moet binnenkort nog gaan oppassen wat ik hier schrijf, want misschien kan ze het wel lezen. Geen geroddel over Martine dus in de toekomst ;)

Afgelopen vrijdag ben ik met Kyle en Mel naar de bios geweest. Was wel erg gezellig. Kyle had net een nieuwe digitale camera gekocht en was er erg trots op. Elke voorbijganger werd erop gewezen dat hij een digitale camera had. Mel en ik werden er nog vaker op gewezen :) *Kyle wijzend op zijn camera*:"Oh, what's that?? Just a digital... *knipoog*" Uiteindelijk was er nog een gevecht om welke film we gingen zien: Bridget Jones of The Grudge. Kyle verzekerde mij ervan dat ik niet in dezelfde bioscoopzaal wilde zitten met Mel bij The Grudge als ik mijn gehoor wilde behouden. En hoewel Mel en ik al de kaartjes hadden gekocht voor The Grudge, weigerde Kyle om naar die film te gaan, dus zijn we uiteindelijk alsnog bij Bridget Jones uitgekomen. Een aanrader!! Mel zag zichzelf totaal in Bridget weerspiegeld en aangezien ze binnenkort naar Thailand gaat vrezen Kyle en ik al het ergste...

Maar goed, zaterdag moest ik er al weer vroeg uit, want ik had Seth beloofd te komen kijken bij zijn cricket. Dus om kwart over zeven ging mijn wekker. Geen fijn geluid als het de avond daarvoor niet al te vroeg was geworden. Het is verrassend wat een lange douche wel niet kan doen om je wakker te krijgen :) Seth moest openen en bleef er best lang in, dus naar mijn idee deed hij het wel goed. Iedereen had mij van tevoren gewaarschuwd dat het een ontzettend langzaam spel is (op prof-niveau duurt 1 wedstrijd 5 dagen!!) Ik snap nog steeds niets van cricket, maar ik vond het wel leuk om te kijken. Dus als het niet zo verdomde koud en vroeg was, zou ik vaker komen kijken. Nu prefereer ik mijn lekkere warme bedje nog :)

Na het cricket hadden we lunch met dad's ouders, die voor een weekje overgekomen waren uit Adelaide. Dad's moeder is namelijk Nederlands en ze sprak dus Nederlands met mij. Een hele rare ervaring, omdat ik dat helemaal niet verwacht had (hoewel ik van te voren gewaarschuwd was dat het zou gebeuren...) En het was heel erg raar om Nederlands te praten met iemand die je associeert als Australiër. Na de lunch gingen we met z'n allen naar een soort fancy fair van Priya's school. Priya moest nog optreden met het schoolkoor, dus dat moesten we natuurlijk ook nog even bekijken :)

Zaterdagavond had ik een feest bij Kyle, wat ook erg gezellig was. Ik vond het al heel wat dat ik slechts drie mensen niet of nauwelijks kende van de ongeveer 20 die er waren. Maar het was dus erg gezellig :) En laat. Zeker als je al om kwart over zeven opgestaan was 's ochtends...

Zondag heb ik dus maar even uitgeslapen. Maar niet te lang, want dad's moeder stond erop dat ik met haar naar de Dutch Shop ging. Aangezien die al om 13.00 uur sloot, moesten we er 's morgens naartoe. Was wel heel erg grappig om daar te zijn, want bijna alles wat er verkocht werd wordt nauwelijks nog in Nederland zelf verkocht. Het was echt gericht op de inmiddels oude immigranten die vlak na de oorlog naar Australië waren geëmigreerd. Ik heb echter weer wat echte drop kunnen kopen, wat natuurlijk altijd en goeie zaak is :) En ik heb blijkbaar een goede indruk achtergelaten bij ze, want ze hebben mij aangeboden om bij hen te blijven slapen met Kerst in plaats van op de camping. Maar ik weet nog niet of ik dat ga doen, want ik heb inmiddels zo veel verhalen gehoord hoe geweldig het wel niet is om wakker te worden op het strand op kerstochtend met het geluid van de zee op de achtergrond...

Gisteren (maandag dus) had ik weer een AFS-night. Deze keer was het bij ons thuis, dus dat was lekker makkelijk. Het thema van de avond was Aussie-night, dus we hadden onder andere damper en lamingtons en Anzac-biscuits. Dad zorgde voor de entertainment door wat liedjes te zingen over typisch Australische dingen. Sommige waren erg grappig :) En ik moest ook mijn presentatie houden over Nederland. Het leek er eerst op dat ik mijn kleurrijke powerpointpresentatie in het groen moest doen, aangezien de datashow groen licht gaf in plaats van normaal wit licht. Het kwam uiteindelijk echter allemaal nog goed. Het enige wat fout ging was dat "mijn vrienden" mij verlaten hadden. Bedankt jongens!! Altijd er weer vandoor als ik jullie nodig heb. Zo ken ik jullie weer ;)

Dat is eigenlijk alles wat ik te melden heb op dit moment... Genoeg geluld voor vandaag...

  • 23 November 2004 - 08:53

    Renske:

    Zal ik dan ook nog maar even wat Nederlands neertypen, or do you prefer English? ;)
    Ben druk bezig met de studie en moet eigenlijk net als jij vroeg op staan al heb ik nogal de neiging om de wekker een uurtje te smokkelen als hij om half acht gaat :(
    Niet zo handig, en hoezo hebben je vrienden je in de steek gelaten? Explanation needed !!!

    Kus je zus

  • 06 December 2004 - 19:13

    Annet:

    Nou ik heb wel wat te melden. Weer als vanouds Sinterklaas bij huize Stroet gevierd. Jij was er niet en jij was er wel.En geloof me een gedicht in het Engels kost toch wat hoofdbrekens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 190983

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: