Sinterklaas!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Sinterklaas!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Sinterklaas!!

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2004 | Australië, Melbourne

Jaja, ook hier is Sinterklaas langsgeweest dit jaar. Hij heeft een kleine detour gemaakt nadat hij in Nederland was en kwam 6 december hier in Vermont langs :) Hij moet zich helemaal thuisgevoeld hebben met het warme weer hier. Alhoewel het in Spanje vast en zeker ook geen 28 graden is op dit moment, zoals hier... Maar goed, laten we eerst maar weer eens bij het begin beginnen.

Afgelopen weekend had ik weer een AFS-kamp. Wederom in Safety Beach, maar deze keer gelukkig wel strandweer... En het was bovendien een gemengd kamp van uitwisselingsstudenten en toekomstige uitwisselingsstudenten, dus de groep was een heel stuk groter dan vorige keer. Maar nog steeds erg gezellig. Er waren zelfs drie Australiërs die dachten dat ik een mede-Australiër was!! Ik krijg het accent ben ik bang... Maar dat geheel terzijde. Er waren natuurlijk weer de oude vertrouwde "hoe ervaar je de uitwisseling en hoe anders is alles nu" activiteiten. Best wel saai, aangezien het telkens hetzelfde is. Maar ja, kun je weinig aan doen... Er was ook een returnee van Nederland, die meteen zijn Nederlands op wilde frissen en begon dus Nederlands tegen mij te praten. Was wel erg leuk :) Het werd natuurlijk weer een lange nacht en een veel te vroege zaterdagochtend.

Die bewuste zaterdag die met die te vroege ochtend begon gingen we allemaal naar het strand om te zwemmen. We gingen naar de backbeach in Sorrento, aangezien daar meer golven zouden zijn dan in Safety Beach. Het was echter deze keer niet zo. Maar dat weerhield ons er niet van om het water in te gaan, aangezien het rond de 30 graden was dit weekend. Lekker even afkoelen dus. Het water was kouder dan ik had verwacht, maar wel erg lekker als je er eenmaal doorheen was. Verder hadden we zaterdagavond een talentquest, waarin iedereen iets moest doen. Ik deed een lam spelletje met mijn groep bij gebrek aan beter. Viel uiteindelijk nog wel mee trouwens. Maar er waren een aantal best wel grappige toneelstukjes. Norbert en Franz hadden het Duitse volkslied enigszins veranderd qua tekst. Echt ontzettend grappig!! Begonnen over bratwurst en schnitzels te zingen enzow... En er waren een aantal jongens die zich als Spice Girls hadden verkleed, met korte rokjes en strings enzow... Verder was iemand zo gek om zich voor $10,- kaal te laten scheren door iemand anders op het kamp. Na de scheerbeurt zag hij eruit alsof hij recht uit het gabbertijdperk was gestapt. 's Avonds natuurlijk weer veel lol met z'n allen en weer een lange nacht met pepernoten!! (het was tenslotte bijna Sinterklaas, dus ik had pepernoten meegenomen naar het kamp) En wederom kwam de ochtend veel te vroeg.

Zondag was echt een lamme dag, aangezien iedereen twee nachten achter elkaar bijzonder weinig had geslapen. Mijn voornamelijke bezigheid op zondag was tafelvoetbal met Norbert en verdwaasd voor mij uitstaren in de zon. Ik heb er zowaar een lichte bruinheid aan overgehouden!! Het gaat wel lukken, ik kan wel bruin worden!! Uiteindelijk kwam het kamp ten einde en ging iedereen weer naar huis. Ik was blij dat ik thuis was en ging maar eens vroeg naar bed om weer even bij te tanken van die slapeloze nachten in het weekend :)

Dus toen ik uiteindelijk laat wakker werd op de maandagochtend (ik was zo blij dat het vakantie was!!) was ik ook weer helemaal uitgeslapen. En dat was maar goed ook, want ik moest me nog helemaal voorbereiden voor Sinterklaasavond. Ja, ook hier heb ik Sinterklaas gevierd. Met pepernoten en speculaas en chocoladeletters en alles erop en eraan :) Ik begon de dag maar eens even met speculaas maken. Dad was er helemaal blij mee, want speculaas is zijn favoriete "treat" (op gezoute pinda's na) Vervolgens moest ik nog even snel een gedicht fabriceren voor Priya. Was nog niet eens zo makkelijk, rijmen in het Engels. Maar uiteindelijk is het mij gelukt :) En gelukkig had ik het cadeautje al eerder gekocht, dus hoefde ik mij daar niet meer druk om te maken. Seth was lichtelijk chagerijnig dat hij een gedicht moest maken, aangezien hij maandag na school nog steeds niks had geschreven. Maar ook hem was het uiteindelijk gelukt. Zelfs ultra-lastminute :) Het was wel heel erg coowl :) Iedereen had heel erg zijn best gedaan om het gedicht grappig te krijgen en het was iedereen eigenlijk wel gelukt!! Dad had mij getrokken en hij had een nieuwe versie gemaakt van Waltzing Matilda (het onofficiële volkslied van Australië): Waltzing Carine (zie onderaan). En als cadeautje had hij een "corkhat" gemaakt. Hij had mij al gewaarschuwd dat ik die ooit een keer zou krijgen dit jaar, ik had 't eigenlijk al met mijn verjaardag verwacht :) Maar het was veel beter voor Sinterklaas... Verder hadden mijn ouders ook nog een gedicht gestuurd voor het hele gezin en blijkbaar hebben ze ook nog een pakketje verstuurd, maar die is nog niet aangekomen. Dus Sinterklaas komt waarschijnlijk nog een keertje langs dit jaar :) Enniewees... het was ontzettend gezellig. En blijkbaar heb ik nu een traditie gestart hier, want het was zo geslaagd dat de Corbetts het nu elk jaar willen doen :)

Verder niet zoveel meer te melden. Het blijft vakantie, dus het blijft ook relaxed. Gewoon een beetje lezen, beetje pingelen op de gitaar, beetje liedjes schrijven voor dad en Monique (aka Inside Out, onthoud die naam, donderdag wordt hun debuutalbum opgenomen!! (ik moest ff reclame maken, naamsbekendheid is het begin naar roem)) En morgen weer een Nederlandse les geven aan Martine. Op het kamp vertelde ze mij dat ze nog geen huiswerk had gedaan, dus ik ben benieuwd... En verder ga ik morgen ook nog even langs bij Priya's school om te kijken of ik nog met iets kan helpen in hun laatste schoolweek. Kortom, ik houd mijzelf wel bezig :)


Waltzing Carine

Once a prachtige nederlands meije, wanted an adventure
So she packed up her bags and caught a groot vliegtuig
She sang as she downloaded Maroon 5 to her ipod
I'll go to Australie and sit by de zee

Australie, Australie, I'll go to Australie
I'll go to Australie and sit by de zee
It'll be warm with no regen (niet like Hengelo)
Off to Australie, Australie for me

She landed in Melbourne, (tired and ipod batteries flat)
She went home with the Corbetts een, twee, drie, vier, vij, zes, zeven?
And a klein hoend, - that wasn't on their AFS profile ?
Those Aussies are liars all the things they didn't tell me !

Australie, Australie, I'll go to Australie
I'll go to Australie and sit by de zee
It'll be warm with no rain (not like Hengelo)
Off to Australie, Australie for me

She went off to school (with vegemite sandwiches)
Wearing a special uniform which she loved so dear
She wanted to keep wearing it even on weekends
When she travelled on de trein from 'noon a wading'

Australie, Australie, I'll go to Australie
I'll go to Australie and sit by the sea
It'll be warm with no rain (not like Hengelo)
Off to Australie, Australie for me

She set off to Queensland in a search for the 'outback'
But all she found was kitsch BIG things
Big sheep, big banana, big prawn and a bloody big rolling pin
Is that what they mean by a great BIG country ?

Australie, Australie, I'll go to Australie
I'll go to Australie and sit by the sea
It'll be warm with no rain (not like Hengelo)
Off to Australie, Australie for me

The weather's getting hot now, up into the 30's
The dutch meije turns rood and sweats in the heat
She sang as she tries to find some shade from the searing sun
Maybe cooler Hengelo is not such a bad place to be ?

Australie, Australie, I'll go to Australie
I'll go to Australie and sit by the sea
It'll be warm with no rain (not like Hengelo)
Off to Australie, Australie for me

She finds school too easy, A+++ in every test
She even wins certificates for best in her class
But we know how she does it - she cheats in the exams !
She WRITES in the READING time - breaks all the rules !

She cooks pretty well now, takes photos of all her meals
She eats more meat than she has eaten in her life
But she gets a bit confused, with the names on the packages
Be careful, or you might get some dog meat for tea

She is famous in the Netherlands, writing in the newspaper
She is a household name in Hengelo, her name is on the Brinktoren
She writes stories about the Corbetts and all their bad habits
She has enough material to write for the next 3 years

She is covered in bruises, from her friendly brother
But she is learning to fight back and can now hold her own
Her sister pesters her regularly, her dad craps on too much
At least her Mum is normal (well, for most of the time)

She is playing guitar now, writing more songs as well
She has read Tim Winton and loves Paul Kelly
She fits in well with the Aussie Culcha mate
Slowly she is learning to talk through her nose

Carine, Carine, Carine our darling
Thanks for bringing your swag 'down under' to Vermont
You can pull up a log around our fire anytime
But beware of the mozzies, they seem to like your blood !

  • 07 December 2004 - 11:41

    Ans Nederlof-Stroet:

    Leuk Carine dat we even mogen meegenieten. Fijn dat het zo goed gaat. Wat een geluk dat je bij hen terechtbent gekomen.
    Groeten van ons allen,
    Ans

  • 07 December 2004 - 11:53

    Alie:

    Moet je me toch eens het recept geven om speculaas te maken!
    jaja.. ons lekker maken met die heerlijke temperaturen daar in Oz.. hier (Italia) nog steeds 11 graden.. and guess what!! Ben wezen schaatsen.. jawel.. op het schoolplein... hahah.. (tja.. no explanation needed I'd say!)

  • 08 December 2004 - 02:33

    Paul Centofanti:

    Jij ben echt Autsralisch!!! Ik hou van deze site maar ook de foto's!!! Dag Paul

  • 01 Januari 2005 - 17:57

    Ria Reyrink:

    leuk carine om jouw belevenissen te lezen het is vandaag 1 januari dus een happy new jaar

  • 01 Januari 2005 - 18:46

    Fam. Mentink:

    Hallo Carine,

    We willen je de beste wensen voor 2005 sturen. Hopelijk gaat alles goed met jou en heb je het naar je zin.

    groeten,

    Lucy, Hans, Matthijs, Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1844
Totaal aantal bezoekers 190980

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: