**Newsflash** - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu **Newsflash** - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

**Newsflash**

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2005 | Australië, Melbourne

Heejhoi allemaal!!

Natuurlijk allereerst allemaal een HAPPY NEWYEAR!! Ik weet dat het een hele tijd geleden is dat ik mijn site geupdate heb, maar ik heb een hele goede reden: geen internet!! Op een kwartiertje na om ff snel mijn mail te checken na dan :) Maar goed, ik heb dus nu ook een heleboel te vertellen, dus ga er maar ff goed voor zitten.

17 december is de dag dat het allemaal begon. Seth en ik moesten erg vroeg opstaan (06.00 uur) om de bus te pakken richting Adelaide. Ik was maar wat blij dat het een geairconditionde bus was, vooral toen we bij de eerste stop een ontzettend warme hittegolf over ons heen kregen toen we de bus uitstapten. Maar goed, 10 1/2 uur en drie ultiem slechte films later (denk aan de slechtste Amerikaanse soap die je ooit gezien hebt, vermenigvuldig dat met 10 en je hebt ongeveer het niveau van de films...) kwamen we aan in Adelaide. Verjongingskuur en al, aangezien we onderweg ook nog ff door de tijd gereisd hadden. Linda (aka "granny") stond al te wachten in haar geairconditionde auto om ons mee naar haar huis te nemen. Het was een van die "stinking hot days" in Adelaide, 38 graden, dus ik vreesde al het ergste voor kerst. Vooral toen het de volgende dag opnieuw rond de 38 graden was (als het niet warmer was...) en we dus onze toevlucht maar zochten in een geairconditiond shoppingcentre om onze kerstinkopen te doen. Waar zouden we toch zijn zonder airconditioning!! Maar goed, 's middags gingen Seth en ik naar oma & pa om hun kerstboom op te tuigen en het hele huis te kerstversieren samen met Miranda (= nichtje) en Kaleb (= achterneefje) Natuurlijk onder het genot van zelfgemaakte poffertjes (as you do in zo'n geval :) ) En toen we vervolgens na alles versierd te hebben Kaleb weer naar huis brachten, werden we door Maria en Dean (= dad's zus en zwager) uitgenodigd om met hen naar het strand te gaan. Daar konden we natuurlijk geen nee op zeggen!! En de haai die een paar dagen ervoor gespot was en een 18-jarige jongen had gedood liet ons gelukkig ook met rust. En zo kwam het dat ik op dag 2 in Adelaide al het grootste deel van de familie had ontmoet...

Dag 3 in Adelaide was een sightseeing dag. Ten eerste gingen we naar Glenelg, een "oud" stadje in de buurt (oud is hier maximaal 200 jaar, dus relatief gezien niet zo oud eigenlijk...) Elke oude baksteen werd mij aangewezen door onze tourguide Linda. Vervolgens stond Port Adelaide op het program, waar wederom elke baksteen een lange geschiedenis leek te hebben, die mij natuurlijk verteld werd. Op de terugweg deden we de toeristische route door Adelaide zelf waar wederom veel over te vertellen was. Allemaal heel erg goed bedoeld, maar aan het eind van de dag had ik enigszins last van info-overdosis. Dus dat de volgende dag alleen maar strand gepland was, was maar goed ook. Het water was heerlijk warm, wat niet zo gek was als je bedacht dat het al weken 30 graden of warmer hadden gehad...

En toen was het al weer dinsdag. De dag dat ik kangoeroes voerde en op de foto moest met een koala aangezien ik de "toerist" was. Linda nam ons mee naar Cleland, wat een wildpark was met alle inheemse dieren van Australië. Dus Seth en ik hingen maar ff lekker de übertoerist uit daar.

Woensdag was weer een relaxed stranddagje. De haai liet ons wederom met rust (niet dat een haai zo dicht bij het strand komt, maar dat maakt niet uit, ik moet het ff spannend maken dit verhaal...) maar je zag constant helikopters overvliegen om alles in de gaten te houden.

Op de donderdag werd het toch echt tijd dat we onze kerstinkopen voltooiden, dus keerden we weer terug naar het geairconditionde shoppingcentre. En ik kwam erachter dat Jack met kerst terug zou komen van zijn trip around the world als verrassing. Mum, dad en Priya wisten er nog absoluut niks van ( en later kwamen we er achter dat zij de enige waren die het nog niet wisten) En 's middags gingen we opnieuw naar het strand. 's Avonds was er wederom carols by candlelight, maar deze keer een goedkopere versie. En bovendien was het al afgelopen tegen de tijd dat het echt donker was :) Maar ik ontmoette Willem en Judy (= dad's broer en schoonzus) en Hannah (= nichtje), wat betekende dat ik nu officieel de hele familie had ontmoet!!

Donderdagochtend werden we door Willem opgehaald om naar het strand te gaan met hem en Miranda en Shaun. We gingen zo vroeg mogelijk omdat het voorspeld was dat het 38 graden zou worden die dag. Ik denk echter niet dat de thermometer de 28 heeft gehaald. Maar het was wel erg coowl, aangezien we deze keer naar een "surfstrand" gingen en ik heb zowaar nog wat golven kunnen meepakken. Zelfs met mijn slechte bodyboardtechniek!!

En toen was het al weer 24 december, Christmas-eve!! Mijn eerste (en waarschijnlijk ook laatste) christmas-eve ooit. Met alles erop en eraan, dus ook een traditioneel kerstdiner. En als ik zeg traditioneel, dan bedoel ik ook echt traditioneel. Dus kalkoen (wat ik nog nooit eerder gehad had, laat staan met kerst) en koude ham en fruit mince pies en kerstpudding en niet te vergeten: de kerstknallers. In die kerstknallers zaten papieren kroontjes, dus vandaar de foto's :) Tussen het hoofdgerecht en het dessert was het tijd voor de cadeautjes. Het teamwork van Seth en mij voor de cadeautjes bleek uitstekend gewerkt te hebben, aangezien iedereen blij was met de cadeautjes die wij gekocht hadden voor iedereen. Ik kreeg van iedereen geld voor mijn Central Australia trip, wat natuurlijk erg goed uitkwam!! Het was erg grappig om te zien dat mum en dad echt dachten dat zowel Phoebe als Jack een witte kerst zouden hebben in respectievelijk Zwitserland en Canada. Terwijl Jack waarschijnlijk op dat moment in het vliegtuig zat richting Adelaide :) Hij zou 's avonds rond kwart over tien aankomen, dus we moesten mum, dad en Priya voor half tien de deur uitkrijgen. En dat lukte ons!! Dus het moment dat ze vertrokken waren, sprongen Linda, Seth en ik in de auto, op weg naar het vliegveld om Jack op te halen.

De volgende ochtend, kerstochtend, kwamen mum, dad en Priya ons ophalen om naar Willem en Judy te gaan voor de "Corbett Christmas Lunch" Zij hadden natuurlijk niet verwacht ook Jack te zien, dus toen hij de woonkamer in kwam lopen waren ze compleet verrast. Je had hun gezicht moeten zien, echt geweldig!! Compleet verrast en vervolgens een gigantische smile op hun gezicht :) Zo mooi!!

De lunch was erg gezellig en ik was erg blij dat ik van tevoren al de hele familie had ontmoet. Ze hadden namelijk ook cadeautjes voor mij gekocht, wat ik helemaal niet verwacht had, maar erg lief natuurlijk. En nu was het iig niet zo van: "Hoi, ik ben Carine en ik heb jullie nog nooit gezien, maar ik vier Kerst met jullie dit jaar!!" Dus daar was ik wel blij om. En het was gewoon erg gezellig.

Tweede Kerstdag (doen ze hier niet aan, maar ik noem het toch maar ff zo) gingen we opnieuw naar Willem en Judy voor een "after-christmas" achtig iets. Was wederom wel weer erg gezellig. Vooral de "pa-stories" en "Willem/Andrew-stories" die ik er hoorde waren erg grappig. Maar ik heb moeten beloven dat het allemaal "off the record" was, dus ik kan ze hier niet herhalen :) Laten we het er maar op houden dat ze allemaal een beetje prettig gestoord zijn :)

Maandag 27 december vertrokken we vanuit Adelaide naar Port Fairy. Ik zag erg tegen de rit op, aangezien we met zeven personen in een auto zouden zitten en de combinatie Seth-Priya in een kleine ruimte bij elkaar niet echt een ideale situatie is (en geloof mij, dat is een understatement) Maar we hebben het allemaal overleefd. De volgende dag was echter wel een nodige relaxte dag, waar ik vrijwel niks gedaan heb.

De dag erna was het echter wel weer eens tijd voor het strand, dus daar gingen we ook maar naartoe. De "surf" was geweldig, maar ik kon geen enkele golf pakken. Zelfs met Jack's advies lukte het mij niet, aangezien we best diep in het water moesten en ik niet zo goed ben in diep water :) Maar het was wel erg coowl (en ook erg koud...) En nu Jack er ook was, moesten we beachcricket spelen. Seth en Jack leerden mij "bowlen like a windmill" Het was vast en zeker een ontzettend grappig gezicht!!

30 december hingen we weer even de toeristen uit, aangezien Jack, Seth en ik een groot deel van de Great Ocean Road deden. Het was ontzettend mooi weer, dus ik was wederom blij met de airconditioning in de auto. Alhoewel we op een gegeven moment nauwelijks in de auto zaten, aangezien er om de 500 m een scenic lookout was. Het was erg coowl en de scenic lookouts waren idd erg scenic en dus ook erg mooi (zie foto's) De Twelve Apostles waren de grootste attractie en ik snap ook wel waarom, want het was wel erg coowl om te zien :) Op de terugweg hebben we ook nog ff gezwommen aan een van de stranden langs de Great Ocean Road (Martyrs Bay) en daarna reden we naar huis zonder radio en airconditioning, aangezien we nauwelijks nog benzine hadden. Maar we hebben het nog net gehaald tot het benzinestation :) Ik was helaas ontzettend verbrand op mijn rug en armen, dus dat was wat minder...

Op oudejaarsdag gingen we opnieuw naar het strand voor een duik in de zee. Het voelde absoluut niet als oudejaarsdag, aangezien het een graad of 30 was en ik nog geen enkele oliebol had gehad en nog geen enkel rotje of vuurpijl had gehoord. 's Avonds hadden we ons "oudejaarsdiner" aan de pier in Port Fairy: fish en chips. We waren niet de enige met dat idee, aangezien we ongeveer een uur moesten wachten voordat onze bestelling klaar was :) Vervolgens gingen we het centrum in voor de parade die er gehouden werd. Daarna was er een band die er speelde tot aan middernacht. Een erg slechte band wel te verstaan, die niet eens de tijd goed in de gaten hield. Opeens, midden in een van hun liedjes, ging het vuurwerk af en was het dus 2005!! Geen countdown of wat dan ook, het was er gewoon opeens :) Erg raar. En aangezien particulier vuurwerk hier verboden is, was het alleen het vuurwerk van de gemeente (wat overigens erg coowl was) en daarna doodse stilte... Een hele rare ervaring als je gewend bent dagen van tevoren al knallen te horen en de geur van vuurwerk om je heen te hebben op oudejaarsavond. Verder moet dit wel de vroegste oudejaarsavond zijn geweest die ik in tijden gehad heb!! Ik lag namelijk al rond een uur in bed, aangezien hier alle festiviteiten voor middernacht waren en vervolgens iedereen naar huis ging. Ondanks alles was het wel gezellig :)

De eerste dag van het nieuwe jaar vulden Jack, Seth en ik met 3-4 uur tafeltennis en een aantal spelletjes Kolonisten. Erg nuttige tijdsbesteding dus :) 's Avonds probeerden dad en ik dad's nieuwe vlieger uit. Gelukkig was er weinig wind, want dat betekende dat ik een excuus had waarom de vlieger niet de lucht in wilde bij mij :) Het was waarschijnlijk een ontzettend grappig gezicht om mij te zien stuntelen met die vlieger :)

De volgende dag was weer een ultra-relaxte dag, wederom gevuld met voornamelijk tafeltennis aangezien Jack eerder naar huis ging en we dus een persoon te kort kwamen voor kolonisten.

Drie januari was mijn "lucky day" 's Morgens versloeg ik Seth in tafeltennis (wat mij tot dan toe nog niet echt gelukt was) en 's middags gingen dad en ik wederom naar het strand. De surf was gigantisch en de golven waren geweldig!! En ik heb zowaar een aantal golven mee kunnen pakken. Het was echt geweldig gaaf!! De kick die je krijgt van sommige golven is echt zo'n geweldig gevoel :) Vervolgens testten we dad's vlieger opnieuw uit, aangezien er nu veel meer wind was. En nu lukte het mij ook om de vlieger in de lucht te houden!! Het was een ontzettend gave dag en dus zeker ook wel mijn lucky day :)

Vier januari was wederom een luierdag (zijn er wel veel he, deze vakantie :) ) die Seth en ik besteed hebben aan het verder perfectioneren van onze tafeltennistechniek. Inmiddels zijn we beide zo ongeveer pro's ;) Helaas wint hij de meeste wedstrijden (net)...

En toen was ik al weer vijf maanden weg van huis en nog lang niet klaar om weer terug te gaan. Seth en ik gingen naar Warrnambool om te shoppen aldaar. Ik heb twee CD's gekocht, waarvan eentje echt helemaal geweldig is!! Missy Higgins, The Sound of White. Echt een ontzettend gave CD. Bovendien hebben Seth en ik een mini-tafeltennisset gekocht voor de grap (omgedoopt tot mini) Dus toen we weer terug waren op de camping moesten we dat natuurlijk spelen!! Als grap zei Seth aan het begin: "I bet we're going to be pros at this in the end" En het erge is, hij had gelijk. We zijn nu beide ontzettend goed in zowel tafeltennis als mini. Tjah, je moet toch wat doen als het regent :)

Zes januari (gister dus) was onze laatste dag in Port Fairy. Het was, net als de twee dagen ervoor, regenachtig en koud, dus we dachten niet dat we droog zouden kunnen inpakken. We zouden pas na het avondeten vertrekken, dus Seth en ik hadden nog tijd genoeg om voor de laatste keer onze tafeltenniskunsten te vertonen, wat we dus ook maar het grootste deel van de dag hebben gedaan. Tegen het einde van de middag begonnen we toen maar eens met inpakken en we waren precies op tijd begonnen, want we waren net klaar toen de volgende bui weer losbarstte. Snel nog even een laatste "diner" in Port Fairy met Linda (die vandaag pas zou vertrekken terug naar Adelaide) en vervoglens weer on the road richting Melbourne. Ik vond het zo veel beter om 's avonds te rijden dan overdag!! En bovendien was het erg coowl om de zee van lichtjes te zien van "Melbourne by night" toen we over de Westgate Bridge reden. En op een kleine aanvaring met een verkeersbord na door de combinatie nat wegdek, slecht functionerende remmen, een volle auto en vouwwagen en komend van een heuvel in een bocht, zijn we helemaal heel weer thuis gekomen!! Heerlijk om weer in je eigen bed te slapen :)

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de kaartjes/mailtjes/berichtjes die jullie mij gestuurd hebben voor een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar enzow :) Erg coowl!! Vind ik echt leuk om ook wat van jullie te horen terwijl ik hier ben :) Dus bedankt!!! En ik beloof jullie dat ik in het vervolg wat eerder mijn website update, want een maand zonder nieuws is wel heel erg lang :) Enniewees, nogmaals een gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Liefs Carine

  • 10 Januari 2005 - 11:01

    Alie:

    Tof om weer ff van je te horen! Ook mijn vakantie was zeer geslaagd. Ben met kerst naar NL geweest. Het was zo gaaf iedereen weer eens ff te zien! Op 31 december ben ik teruggevlogen naar Milaan. Ik was uiteindelijk om 21.00 in Piacenza! Mijn jaarwisseling was dus ook niet zo exciting (omdat iedereen dus op vakantie was). S ochtends vroeg op 2 januari ben ik naar Napoli gegaan!! Een geweldige stad! Enne.. mocht je er ooit eens heen gaan.. probeer dan eens de pizza\'s! Echt geweldig!! Ben nu net weer terug in Piacenza en kijk al uit naar Februari want dan ga ik een weekje naar Rome.. maar ja er moet eerst maar weer eens gewerkt worden. hahahah ook moet ik maar eens ontzettend gaan werken aan mijn Italiaans.. want dat sucks!! (ik heb te weinig voca kennis.. maar wat wil je ook... de school wil dat ik alleen maar Engels spreek :( ) Nou ja, heb nog 4 maanden ;)
    Veel plezier nog and enjoy your holiday!!
    Baci alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 190973

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: