Luiheid blijheid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Luiheid blijheid - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Luiheid blijheid

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2005 | Australië, Melbourne

Wederom een lange stilte van mijn kant, dus ook wederom een XL-bericht. Want er is weer veel gebeurd sinds de laatste update...

Ten eerste was er een weekje "rust" tussen de terugkomst van Port Fairy en de aankomst van mijn tante, oom en nichtje uit Byron Bay. Dat betekent dus dat ik heb gezwommen in het XL zwembad van Ness's zus en naar de film ben geweest met Kim etc. etc. Allemaal erg coowl.

En toen op de zondag vertrok mijn gastgezin zonder Jack en mij naar Lorne en een paar uur later kwamen Finy, Ton en Simone aan bij ons huis. Ze wilden eerst de vouwwagen in de achtertuin opzetten (of iig Finy wilde dat), maar ze zagen al snel in dat het niet zou lukken en dus gaven ze uiteindelijk maar toe en sliepen toch maar in huis...

De maandag gingen we op pad voor de Australian Open, de reden waarom Finy & co. naar Melbourne waren gekomen. Sommigen hebben misschien al mijn column in de nrc gelezen en weten dus al het een en ander daarvanaf... Voor de rest, een samenvatting van die column. En daarvoor moet ik dus eerst iets over mijn tante vertellen: ze gaat helemaal op in de tenniswedstrijd en laat dat merken ook!! Ik hoorde vaak een gilletje van de spanning ontsnappen!! Dat en het feit dat we bij de wedstrijd Schalken vs. Johansson recht onder het Zweedse aanmoedigingsteam terecht kwamen maakte het ontzettend coowl. Ik heb ontzettend veel gelachen die eerste dag tennis.

Dinsdag namen we even een pauze van het tennis en gingen we naar de Queen Victoria Market in hartje Melbourne. Die markt is heel erg gigantisch groot en heel erg bekend hier. Iedere toerist moet er geweest zijn als ze in Melbourne zijn eigenlijk... Het was wel grappig om te zien dat het ook heel erg op toeristen gericht was over het algemeen... Ontzettend veel vlooienmarkt-achtig grut in de vorm van kangoeroes en koalas :) 's Middags nam Jack ons mee naar het Neighbours-huis, wat hier in Vermont is. Simone vond het geweldig, aangezien ze helemaal fan is van die serie :) Ze is nu beroemd (denkt ze)

De woensdag gingen we echter weer naar het tennis. Deze keer hadden we tickets voor centre court geboekt. We waren van tevoren gewaarschuwd dat we helemaal achteraan terecht zouden komen met weinig beenruimte. Die beenruimte viel uiteindelijk heel erg mee, aangezien de mensen voor ons de hele tijd afwezig waren en wij dus onze benen uitgebreid konden strekken over hun stoelen :) En de wedstrijden waren ook heel erg goed zichtbaar, zelfs van helemaal achterin... Dat was maar goed ook, want de wedstrijden waren best coowl. Ten eerste kregen we Haas vs Beck in een spannende vijfsetter. Daarna Sharapova (aka the Russian hot chick) vs. iemand waar ik de naam van vergeten ben in een driesetter... Dus ik heb zo lang mogelijk Sharapova kunnen bewonderen, en ik weet dat sommigen van jullie (Paul) daar nu ontzettend jaloers om zijn :P Vervolgens speelde Agassi een makkelijke wedstrijd tegen Schuettler. Drie sets en Schuettler kon inpakken en wegwezen.

De donderdag gingen Simone en ik naar Chadstone "the fashioncapital" shoppingcentre, om te (je raad het al) shoppen. Was wel coowl... En ik heb zowaar ook nog iets gekocht, dus het was wel geslaagd... Een uur op de bus terug was echter wat minder in de hitte, maar je moet er wat voor over hebben om in "the fashioncapital" te komen :) 's Avonds gingen we met z'n allen naar Alfie (met Jude Law :D)
Ik vond het een hele coowle film, maar of dat nou kwam door Jude Law's ogen of de daadwerkelijke film... ik weet het niet...

Vrijdagochtend vertrokken Finy, Ton en Simone weer richting Byron Bay. Dus toen hadden Jack, Seth (die teruggekomen was om cricket te spelen) en ik voor anderhalf dagje het huis alleen. Wel ff lekker relaxed :) Zondag moesten we echter "vroeg" opstaan omdat Jack direct na de kerk naar Lorne wilde vertrekken, zonder weer terug te moeten rijden om Seth en mij op te halen... Tegen de middag vertrokken we dan naar Lorne in een auto zonder airconditioning met een temperatuur van ongeveer 30 graden plus. Eenmaal aangekomen in Lorne namen we dus vrijwel meteen een frisse duik in de zee, aangezien we wederom aan het strand zaten. De surf was geweldig en de golfen waren ontzettend makkelijk te pakken, dus het was geweldig!! 's Avonds hadden we een kampvuur en dad had zijn gitaar meegenomen, dus we hebben liedjes gezongen rond het kampvuur. Twee medekampeerders kwamen erbij zitten en het was wel erg gezellig. Het was voornamelijk dad die gitaar speelde en zong, hoewel Lee (een vriend van jack die ook meegekomen was) ook een aantal liedjes speelde en zong en ik ook nog een liedje heb gezongen gespeeld op de gitaar en nog een paar andere samen met dad heb gezongen. Het was wel erg coowl en gezellig :)

De maandag was het wederom ontzettend warm (rond de 35 graden) en dus weer een perfecte dag voor het strand. Deze keer was de surf echter niet zo heel erg goed, maar toch wel coowl... En zeker verfrissend :)

Op de dinsdagochtend stond ik extreem vroeg op (05.30) om de zon op te zien komen boven de zee. Het was helaas lichtelijk bewolkt in de vroege ochtend (tegen een uur of 9 was het allemaal weer strakblauw), maar het was wel heel erg mooi. En het heeft wel wat, helemaal alleen op het strand zitten zo vroeg in de koelte, terwijl het er 's middags een mierennest is van mensen die verkoeling zoeken in de hitte. Wij waren er ook onderdeel van in de middag, nadat we naar de Erskine Falls geweest waren. De Erskine Falls waren echt heel erg gaaf, het leek net alsof je midden in een regenwoud stond... 's Avonds hielden we een "barbie" aan het strand. Lorne is zo'n ontzettend mooie plaats!! Vervolgens vertrokken Jack, Ness, Lee en ik naar de dichtsbijzijnde pub om de wedstrijd Agassi vs. Federer aldaar te gaan zien. Jack wilde mij erg graag dronken zien om een of andere reden, maar dat is 'm uiteindelijk niet gelukt, ondanks zijn pogingen... :)

En toen was het al weer woensdag, vandaag. Ik stond wederom vroeg op, maar deze keer gewoon omdat ik ontzettend vroeg wakker werd in de plastic zak "tent" genaamd... Ik bedacht dat ik maar even voor de laatste keer een duik in de oceaan moest nemen, aangezien we die dag zouden vertrekken. Dus ik ging weer op pad naar het strand en was wederom een van de weinigen op het strand. Het was heerlijk!! Toen iedereen eenmaal wakker was gingen we ergens om te ontbijten voore Jack's 20ste verjaardag. Heel erg gezellig en het ontbijt was heerlijk. Vervolgens vertrokken we weer richting Melbourne. Ik was ontzettend blij dat ik deze keer wel in een geairconditionde auto zat!! Was echt nodig (hoewel die een tijdje af moest vanwege benzinegebrek.. waar heb ik dat eerder gehoord??)

Dus nu ben ik weer thuis en morgen moet ik al weer naar school!! Aan de ene kant wel zin in, aangezien ik dan iedereen weer terugzie, maar aan de andere kant is het veel te warm om op school te moeten zitten... Gelukkig is het al weer snel weekend :)

  • 26 Januari 2005 - 15:20

    Alie:

    Ben ik weer de eerste?? Tja.. en dan zeggen ze dat ik veel beleef hierro.. (voor komende maand staat alleen maar Verona, Skieen (weekenden) en Rome (9 dagen) op het programma tja.. weet het nog niet.. enne.. dat lekker zonnetje, strandje en barbie.. spreekt wel errug aan hoor!! veel plezier nog!!
    baci alie

  • 31 Januari 2005 - 17:52

    Renske:

    Zusje !!! Je moet even bellen/mailen want paps loopt de hele tijd te zeggen dat je dit weekend niet gebeld of gemailed hebt en hij is bang dat je ons vergeten bent :D

  • 01 Februari 2005 - 09:20

    Papa:

    Dag Carine,

    Renske overdrijft weer eens. Ik zit wel met smart te wachten op de CD van missy higgins.
    Groetjes, PaPa

  • 01 Februari 2005 - 11:13

    Paul:

    Ik ben NIET jaloers op jou!!!!
    Maria Sharapova..........
    Wat was ze dichtbij de overwinning he :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 190987

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: