Slaapgebrekkig - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Slaapgebrekkig - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Slaapgebrekkig

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2005 | Australië, Melbourne

Hoihoi allemaal!!

Ik heb net een druk maar ontzettend coowl weekend achter de rug en ben nog steeds lichtelijk slaapgebrekkig, maar dat overleef ik denk ik wel :)

Maar ten eerste vragen jullie je natuurlijk af hoe het mij met het poolen is vergaan het weekend ervoor. Ik heb geen verdere oefening gehad, aangezien we uiteindelijk niet hebben gepoold. In plaats daarvan zijn we met z'n allen (dus Jack, Ness, Leigh, Nina en ik) naar een Irish pub geweest (Flanagans, ik dacht eerst dat het Finnigans heette...:)) om ons gewonnen geld uit te geven. We hadden namelijk ervoor $12 gewonnen bij een weekendmiljonairmachine (dat is een mooi scrabblewoord!!) Dus dat was wel een geslaagde avond :)

Afgelopen vrijdag vroeg Mel of ik zin had om met haar, Kyle en Kim naar youthgroup te gaan. Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik absoluut niet religieus, dus het was wel een ervaring op zich. Het was in ieder geval heel erg anders dan de kerkdiensten die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien. Ze hadden een heuse religieuse rock-band die eigenlijk het grootste deel van de dienst bepaalde. En in de "preken" werd er gemiddeld 3-4 keer in een zin "God is an awesome God" gezegd, dus het was best heel erg religieus, maar het was wel interessant om een keer mee te maken. En bovendien was er naderhand een Chinees buffet, wat erg gezellig was. Ze hadden er ook fussbal, dus deden we maar een potje Australiërs vs buitenlanders (Kyle is oorspronkelijk uit Zuid-Afrika) en Kyle en ik hebben natuurlijk gewonnen :) Dus al met al was het wel heel erg gezellig...

Zaterdagavond ben ik met Jack en Matt (vriend van Jack) naar een 'gig' van de punkband Fido geweest. Jack en Matt kenden de lui die in de band speelden, dus vandaar dat we er waren. Was eigenlijk best wel een coowl bandje :)

En toen was het zondag en had ik een rol als "expert" te verrichten. Er waren namelijk weer allemaal nieuwe uitwisselingsstudenten aangekomen in mijn regio afgelopen weekend en zij hadden een introductie bijeenkomst waar ik en de andere uitwisselingsstudenten die hier al een tijdje zijn ook voor uitgenodigd waren om ze te ontmoeten etc. Was ook wel weer gezellig. Martine gaf mij een lift en vroeg onderweg of ik zin had om met haar naar het St Kilda Festival te gaan diezelfde dag. Daar kon ik natuurlijk geen nee op zeggen!! Ik laat niet zomaar een gratis festival aan mijn neus voorbij gaan :)

Dus na de oriëntatie gingen wij op pad richting St Kilda en tegen een uur of 5 waren we er. Ten eerste zagen we Xavier Rudd, wat wel heel erg gaaf was. Hij deed echt alles zelf!! Hij bespeelde 3 didgeridoos, gitaar, drum, mondharmonica en hij zong ook nog!! En vaak ook nog allemaal samen. Dus dat was heel erg coowl. Vervolgens zagen we na een korte onderbreking The Cat Empire, wat echt helemaal geweldig was. Martine was al een fan van de band (en kende ook alle liedjes) en nu hebben ze een nieuwe fan erbij. Het was heel erg blije Manu-Chao-maar-dan-beter achtige muziek en perfecte festivalmuziek. Ze kregen meteen het hele publiek aan het dansen en het was echt geweldig :D Bovendien hadden ze ook de zonsondergang boven zee in de achtergrond, wat natuurlijk ook wel coowl was. Na The Cat Empire hebben we 's avonds laat nog maar even een pizza gehaald als avondeten, waardoor het niet al te vroeg werd. Ik was rond middernacht thuis en lag rond 1 uur 's nachts eindelijk in bed... De volgende dag moest ik gewoon weer naar school en vroeg opstaan is niet makkelijk na zo'n lange dag en korte nacht!! De hele dag op school vroeg ik mij af waarom ik toch ook weer naar school ging, terwijl ik net zo lekker lag te slapen totdat de wekker voor school ging...

Dus nu ben ik lichtelijk slaapgebrekkig, aangezien ik theoretisch gister vroeg naar bed had kunnen gaan maar dat in de praktijk niet gedaan heb aangezien Chris 's avonds langskwam om de nobele taak van AFS Maroondah Newsletter Editor aan mij over te dragen. Hij gaat namelijk een jaar lang rond de wereld reizen en komt misschien ook nog wel langs in Nederland als ik eenmaal weer terug ben :) Maar dat is nog een paar maandjes te gaan en tegen die tijd hoop ik weer helemaal fris en fruitig en 100% wakker te zijn :) Dus welterusten :)

  • 16 Februari 2005 - 21:28

    Pama:

    Dag CArine,
    Het viel ons nu pas op dat je er foto\'s bijgeplaatst had. Je bent inderdaad een fan. Zouden wij het ook leuk vinden? Missy Higgins was wel dezelfde smaak.
    Liefs.

  • 17 Februari 2005 - 22:45

    Jel:

    Hee Carientje, jij hopt ook echt van het ene leuke gebeuren naar de volgende, echt idioot! Maarre, wanneer kom je nou precies terug? Het was geen vol jaar toch? Naja. Ciao ciao

  • 21 Februari 2005 - 16:54

    Annelot:

    Hey Crien!

    Ik kreeg van Suus deze link, kwist niet eens dat je een site bij hield joh.Leuk om te lezen dat t zo goed met je gaat!Dikke kus vanuit Groningen(jaja),

    Annelot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 190991

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: