Good times - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu Good times - Reisverslag uit Melbourne, Australië van daisydownunder - WaarBenJij.nu

Good times

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2005 | Australië, Melbourne

Twee weekenden weer voorbij en het waren toch wel weer twee coowle weekenden :) Het is hier inmiddels al weer bijna bij het oude, het gaat steeds beter met Phoebe. Ze is afgelopen weekend zelfs al weer twee dagen overdag thuis geweest om Pasen te vieren met haar gastgezin, en verder is ze in rehab druk bezig met alles weer 100 % werkende te krijgen.

Het weekend voor paasweekend had ik zaterdagmiddag een AFS-fundraiser, waar ik van 3 tot 5 milkshakes moest verkopen op het Warrandyte Festival. Was wel heel erg gezellig met de AFS-mensjes en nu weet ik dus ook hoe je de perfecte milkshake moet maken. Zonder te knoeien!! (Daar had ik overigens nog wel veel oefening voor nodig, voor dat zonder knoeien :)) Dad en Monique (aka Inside Out, reclame is voor deze keer toegestaan aangezien ik inmiddels ook deel uitmaak van het publiciteitsteam :))hadden tegelijkertijd een optreden op dat festival, dus het was wel jammer dat ik dat dan niet kon zien. Maar ja, je kunt niet altijd alles hebben :)

En op zaterdagavond had ik het 18e verjaardagsfeest van Kim. Erg gezellig en erg laat :) Alle Australische klassiekers (oa. Powderfinger, Paul Kelly, Holy Grail e.v.a)werden op een gegeven moment uit de kast getrokken en iedereen ging dus helemaal uit z'n dak. (Misschien ook wel omdat er al menig alcoholisch drankje achterover geslagen was door velen :)) Dat betekende echter ook dat al het bier dat in de handen van hun eigenaren was in het rond werd geslingerd en iedereen dus op een gegeven moment volledig in bier gedompelt was. Maar al met al was het heel erg gezellig en het plan was eerst om met een aantal lui de hele nacht op te blijven, maar aangezien tegen een uur of 2 vrijwel iedereen toch vertrok, ik mijn stem helemaal kwijt was en ik hevig naar schone, droge, bierloze kleding en mijn warme bedje snakte, heb ik toen ook maar ff snel een lift geregeld van twee jongens die ik nog nooit eerder gezien had en sindsdien ook nooit meer gezien heb :) Good times :)

Op woensdag was er dan toch de gelegenheid om "Inside Out ~Live~" te zien. Ze hadden namelijk een 'gig' geregeld bij een restaurant en ik ging dus mee als roadie/fotograaf/publiek :) Sam was de soundguy, dus ik had ook nog gezelschap in mijn roadie/publiek zijn :) Was wel heel erg coowl en wederom gezellig...

Vrijdag was het weer eens tijd voor een weekendje weg aangezien het een XL-weekend was vanwege Pasen. Deze keer was de Grampians, of om iets preciezer te zijn Halls Gap, de bestemming en het was ontzettend mooi daar!! En 's nachts ook ontzettend koud, dus het kampvuur kwam wel weer goed van pas :) Op de zaterdag gingen dad, Seth en ik op pad om "de Pinnacle" te beklimmen. Een echte berg. Het was een wandeling van in totaal ongeveer 5 uur en een hoogteverschil van 500 meter. Het uitzicht was geweldig!! En als je eenmaal de top bereikt na zo'n vermoeiende klim, is dat wel heel erg coowl :) En de volgende twee dagen voelde ik alle spieren waarvan ik nooit wist dat ik ze had in mijn benen. Maar dat was het wel waard :)

Zondag was het dus Pasen en het was ook het einde van de zomertijd hier. Dat waren we echter vergeten, dus toen we om 11 uur (of eigenlijk dus 10 uur) voor de kerk stonden, kwamen we er achter dat het dus veranderd was :) Gelijk maar weer even alle klokken teruggedraaid en we lopen inmiddels al weer helemaal op tijd :) Verder niet zo veel gedaan voor Pasen behalve paaseitjes en speculaas eten :D 's Avonds nog ff een koffie gedronken met dad en Seth, wat ook wel heel erg gezellig was.

Gisteren (maandag dus) wilde Seth per se een picknick houden, dus was het idee om naar Zumstein te gaan. Het was slechts 25 km verderop over een kronkelweg en onderweg kwamen we er achter dat we vergeten waren brood te kopen. Dus wij dachten, dat kunnen we dan wel in Zumstein halen. Niet dus, Zumstein stond letterlijk alleen maar op de kaart vanwege zijn "historische waarde" en bestond alleen maar uit een picknickplaats en wat oude vervallen gebouwen die deel uitmaken van de Austalische geschiedenis. Dus moesten we nog eens 10 km verder rijden om brood te kunnen halen, en daar aangekomen bleken ze alleen maar bevroren brood te verkopen. Dus wij gingen weer terug naar Zumstein met ons bevroren brood en lieten het maar even ontdooien (en tegelijkertijd uitdrogen :)) in de herfstzon. Niet echt een heel groot succes dus, maar het leverde wel veel grappen op :)

En nu ben ik dus weer net een paar uurtjes thuis. Weer een dagje school gemist en nog maar twee dagen school te gaan voordat ik aanstaande zaterdag vroeg in de ochtend vertrek (ik moet om 6 uur 's ochtends klaarstaan bij de ophaalplaats, dus ik moet denk ik om 5 uur opstaan...) voor mijn "Reef to Rock tour" Heb ik wel ontzettend veel zin in. Er gaan 42 uitwisselingsstudenten mee en 4 begeleiding, dus dat moet haast wel ontzettend gezellig en coowl en gaaf gaan worden :) Ik heb er in ieder geval zin in.

Enniewees... de pizza is inmiddels aangekomen, dus het is tijd voor mijn avondeten :)

  • 29 Maart 2005 - 14:10

    Alie:

    Ja, ja, ik hoor het alweer.. alleen maar vakantie daaro.. ahahah ik zal mijn verhaal donderdag ofzo wel weer ff mailen (moet op school want hier in internet cafe niet mogeijk.. en heb nu heerlijk vakantie..!!!). Je zult lezen dat het hier echt heeeeel erg saai is ;) (euhhh...) Het kwik is hier inmiddels ook gestegen tot 25C maar afgelopen weekend was t ietsje minder.. maar ja.. kwam mij wel uit.. ben naar clusone geweest en le cinque terre.. beiden zijn plaatsen in de bergen.. leuk heuveltje op en af.. en in le cinque terre.. maar ff 800m omhoog in 15 min. of zo.. ben nu echt dood.. maar lees donderdag mijn verhaal maar!!!

    Veel fun nog in aussie land!! baci alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 190986

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 16 Augustus 2008

Flinders exchange & New Zealand

05 Augustus 2004 - 01 Juli 2005

AFS exchange

30 November -0001 - 30 November -0001

Life's journey...

Landen bezocht: